arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۴

میراث طبیعی دارای پایگاه ملی می‌شود

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی گفت: میراث طبیعی ایران نیز مانند میراث فرهنگی و تاریخی دارای پایگاه ملی خواهد شد که این مهم در برنامه ششم توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور لحاظ می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرهاد عزیزی مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی گفت: در نظر داریم تا با تشکیل پایگاه ملی برای آثار طبیعی، پرونده آنها را برای ثبت جهانی آماده کنیم در این زمینه میراث طبیعی در نظر گرفته شده برای این کار مشخص است فقط باید پرونده آثار به روز و تکمیل شود و برای آنها حکم قانونی گرفت تا اعتبار جداگانه‌ای داشته باشند.

وی توضیح داد: در قانون برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور وقتی برای میراث طبیعی ردیف در نظر گرفته و پایگاه میراث طبیعی به صورت قانونی در برنامه دیده می‌شود، برای آن اعتبار جداگانه ای نیز در نظر گرفته خواهد شد اما اکنون در این برنامه ششم، آثار تاریخی و ملی وجود دارد ولی میراث طبیعی در آن دیده نشده است.

عزیزی گفت: برای خودمان فرصت سه تا چهار ماهه‌ای را در نظر گرفته‌ایم تا فهرست میراث موقت و طبیعی را تکمیل کنیم به همین منظور کمیته‌ای برای تعیین میراث طبیعی شاخص تشکیل و اولین جلسه آن نیز برگزار شده‌است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان