arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۸۹

امام جمعه تهران: ریاست خبرگان، جز زحمت چیزی ندارد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری ، همه را به رعایت اخلاق اسلامی سفارش کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری ، همه را به رعایت اخلاق اسلامی سفارش کرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: خودم و شما و مخصوصا فرزندانمان را به ورع و تقوا و نماز توصیه می کنم که از خیلی انحرافات دور می کند.

وی با اشاره به آیه شریفه ای از قرآن کریم درباره نشانه های اجتماع و جامعه الگو افزود: بحث دیروز مقام معظم رهبری در جمع خبرگان مانند همیشه بسیار سازنده و آموزنده بود. آیت الله امامی کاشانی افزود: ایشان گفتند انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران باید برای جنبشی که در منطقه و جهان اسلام رخ داده است الگو باشد و واقعا هم همین طور است .

خطیب جمعه تهران گفت: هم اکنون هم جمهوری اسلامی ایران در مسائل مختلف الگو است و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند کشور واقعا از نظر علمی پیش رفته است و جوانان و دانشگاهیان بسیار پیشرفت کرده اند.

 آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: نکته ای که وجود دارد این است که آیا اخلاق هم مانند فناوری و سیاست و مانند نام جمهوری اسلامی ایران که همه جا می درخشد ، پیش رفته است ؟ وی با بیان اینکه اجتماعی که می خواهد الگو باشد باید صفات قرآنی داشته باشد ، گفت: قرآن تاکید می کند که این اجتماع هر باری بر دوش دارد زمین بگذارد جز تقوا ، امانت داری و اخلاق . آیت الله امامی کاشانی با اشاره به نقش معجزه آسای اخلاق پیغمبر اکرم (ص) در موفقیت ایشان و ساختن جامعه اسلامی در صدر اسلام گفت: ما هم که می خواهیم برای جهان اسلام به عنوان الگو معرفی شویم ، باید در همین جهت حرکت کنیم. امام جمعه موقت تهران افزود : در این باره چند نکته وجود دارد که دیروز نیز مقام معظم رهبری به آنها اشاره فرمودند و نخستین مطلب آن که بیگانگان برای انتخابات ریاست مجلس خبرگان بساطی فراهم کرده بودند .

آیت الله امامی کاشانی مجلس خبرگان را مجموعه ای عظیم و باشکوه از شخصیت های علمی و دینی کشور خواند و گفت: خارجی ها با تبلیغاتشان می گفتند که با این انتخابات چه رقابت و برخوردی پیش خواهد آمد. وی افزود: هرچه ما می گفتیم که این پست ها در کشور برای علما و بزرگان جز تکلیف چیز دیگری نیست و زحمت به تمام معناست ، نمی فهمیدند .

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان براساس آئین نامه این مجلس افزود: دشمنان چه حساب هایی می کردند این در حالی است که دو شخصیت ممتاز انقلاب اسلامی در این انتخابات مطرح بودند.

 وی ادامه داد : اما آقای هاشمی رفسنجانی که با بنده هم صحبت کرد و در جلسه خبرگان هم صحبت کرد و بعد هم با من صحبت کرد ، خیلی ساده و با کمال صمیمیت گفت: اگر آیت الله مهدوی کنی نامزد شود من (برای ریاست خبرگان) نمی آیم . آیت الله امامی کاشانی افزود: بنابراین ، این پست که جز زحمت چیزی ندارد از ایشان به برادر بزرگوارمان آیت الله مهدوی کنی منتقل شد .

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این دو شخصیت مورد احترام ملت هستند ، به جوسازی غربی ها اشاره کرد و گفت:‌ سه شنبه (روز انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان) دزد بدبخت به کشور آمد اما دست خالی ماند و به قولی سیاهی به ذغال ماند. آیت الله امامی کاشانی به نقل از غربی ها و رسانه هایشان افزود: آنها گفتند ما فکر می کردیم انتخابات در خبرگان جنجال برانگیز خواهد بود .

وی با بیان اینکه رفتار صورت گرفته در مجلس خبرگان در جهت الگو بودن جمهوری اسلامی ایران است گفت: این انتخابات برای جهانیان الگو شد و با این انتخابات به دنیا می توانیم بگوئیم که پست و صندلی در این حد است . آیت الله امامی کاشانی با اشاره به نکته دیگری از نکاتی که مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان با ایشان مطرح فرمودند افزود: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی ایران الگوست و از نظر اخلاقی هم باید الگو باشد .

وی گفت: به فرمایش ایشان برخی مسائل در کشور از جمله شکستن حرمت ها و موقعیت ها و حرف های خلاف شرع و عقل ، مضر انقلاب است و این مطلب را همه از زبان ایشان شنیدند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مطبوعات ، نویسندگان ، گویندگان، علما و به ویژه جوانان درباره رعایت اخلاق در جامعه افزود: ایشان پیام دادند که اخلاق اسلامی را مراعات کنند.

 آیت الله امامی کاشانی گفت: این طور نباید باشد که کسی نماز جمعه بخواند و در داخل و بیرون نماز جمعه شعارهایی دهد زیرا این رفتار در روز قیامت به جای حسنه به عنوان آتش ، برای فرد گرفتاری ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید گوش به فرمان ولی امر و ولایت فقیه باشیم و خودمان فتوا صادر نکنیم افزود: در دنیایی که اگر فردی در جایی مطلبی بگوید فوری صدایش پخش می شود باید به سمت صدور همه جانبه انقلاب اسلامی باشیم ، تندروی هایمان را تعدیل کنیم ، دست از گناه برداریم و از گذشته ها توبه کنیم.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه به حدیثی از امام جعفر صادق علیه السلام درباره رفتارهای خلاف اخلاق در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امام صادق فرمودند وقتی شما راست گفتید و امین بودید بیگانگان می گویند اینها منتسب به جعفری هستند و من خوشحال می شوم اما اگر دروغ گفتید و خلاف اخلاق عمل کردید می گویند این خلاف جعفری است.

 وی افزود: خلاف اخلاق عمل کردن ، دور از شان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است. امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به درپیش بودن ایام نوروز و بهار طبیعت همگان را به کمک کردن و احسان به بستگان در این ایام و نیز حفظ محیط زیست سفارش کرد. آ

یت الله امامی کاشانی با تبریک پیشاپیش ولادت امام حسن عسکری افزود: همچنین اواخر هفته سالگرد رحلت فرزند امام بزرگوارمان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی (ره) است که من برای ایشان و امام راحل که پدر بزرگوار همه ما بودند و مادر و برادر بزرگوارشان طلب رحمت می کنم و به بیت بزرگوار ایشان و فرزند برومندشان حاج سید حسن خمینی تسلیت عرض می کنم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
UNITED STATES
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
0
1
ضمن احترام به دیدگاه امام جمعه محترم از نظر معتدل ها درست است. رییس خبرگان جزءزحمت چیزی ندارد .ولی از تندروها کاملاً بر عکس است .برای آنها بدست آوردن هر سنگر وخارج کردن معتدل از حکومت گامی برای نابودی جمهوریت نظام است .که هیچ حقی برای ملت قایل نیستند.واین برخلاف نظر ورای بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی می باشد.
ودرضمن از اخلاق جعفری هم
خبری نیست زیرا تندروها برای دروغ گفتن مابین خودمسابقه گذاشته اند!
نظرات بینندگان