arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۸۹

علم الهدی: اگر رئيس‌جمهور با اين ضريب هوشي دنبال‌رو برخی باشد، تاسف‌برانگيز است

نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري گفت: احمدي‌نژاد روند دولت خاتمي در سركوب فرهنگي ديني را متوقف كرد اما رويكرد فرهنگي وي نيز خيلي ديني و ارزشي نيست و بايد در آن تجديدنظر كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري گفت: احمدي‌نژاد روند دولت خاتمي در سركوب فرهنگي ديني را متوقف كرد اما رويكرد فرهنگي وي نيز خيلي ديني و ارزشي نيست و بايد در آن تجديدنظر كند.

آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي، نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري در حاشيه اجلاسيه نهم دوره چهارم اين مجلس گفت كه وضعيت فرهنگي كشور نسبت به گذشته بهتر شده اما اگر بخواهيم تحولات اين حوزه در دولت‌هاي خاتمي و احمدي‌نژاد را بررسي كنيم، هيچ پيشرفتي نكرده‌ايم.

وي افزود: در دولت خاتمي با سركوب فرهنگ ديني مواجه بوديم كه اين روند در دولت احمدي‌نژاد متوقف شد اما آنگونه كه انتظار داشتيم اين دولت واقعا خسارات دولت گذشته به فرهنگ ديني را جبران كند، اين كار صورت نگرفت و دولت در اين حوزه موفق نبوده است.

امام جمعه مشهد گفت: رويكرد فرهنگي دولت احمدي‌نژاد خيلي ديني نيست و او به دنبال آن است كه فرهنگ جامع و فراگير نسبت به همه انديشه‌ها، بينش‌ها و اقشار به نام فرهنگ ايراني در كشور توليد كرده و آن را توسعه دهد كه اين موضوع با مباني ديني و ارزشي ما سازگار نيست.

آيت‌الله علم‌الهدي تاكيد برخي دولتمردان بر مكتب ايراني و اصرار بر باستان‌گرايي و توجه بيش از حد به جشن نوروز را اقدامي نادرست توصيف كرد و متذكر شد اين خط فكري مغاير ارزش‌هاست.

وي با بيان اينكه رئيس جمهور بايد نسبت به تمام برنامه‌هاي فرهنگي دولت و همكاري با كساني كه بر فرهنگ ايراني تاكيد دارند، تجديدنظر كند، گفت كه خبرگان ملت بارها نسبت به اين موضوع تذكر داده و با احمدي‌نژاد مذاكره كردند كه انتظار مي‌رود وي به اين توصيه‌ها توجه داشته باشد.

وي تصريح كرد: اگر رئيس‌جمهور با اين ضريب هوشي و قاطعيت دنبال‌رو دو يا سه نفر برخوردار از افكار نادرست باشد، تاسف‌برانگيز است اما به نظر مي‌رسد كه اين‌گونه نيست و برنامه‌هاي فرهنگي موجود ناشي از نوعي غفلت و كم‌‌توجهي است.

نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري در خصوص برگزاري جشن نوروز توسط دولت كه قرار بود با حضور سران برخي كشورها در تخت جمشيد برگزار شود، اما به توصيه بزرگان برنامه مذكور تغيير كرده و قرار است اين مراسم در تهران برگزار شود، گفت: آنچه در حوزه فرهنگي توسط دولت در حال انجام است در مجموع برنامه‌ريزي منسجم ديني و ارزشي نيست اما اظهارنظر درباره هر طرح و برنامه‌اي منوط به اجراي آن است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
United States of America
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
0
2
آقای علم الهدی آنچه شما درزمان خاتمی سرکوب فرهنگ دینی می نامیدبنظر من دوره ای وجدان بشریت ودوره
رشد بالندگی نظام اسلامی بودکه براساس دین اسلام وقانون اساسی آزاده وآزادگی هدیه خدادیاست که خاتمی پافشاری می کرد.که براحتی ضعفا بتوانند . حاکم را نقد کنند.وحاکم به تک تک مردم پاسخگوست.
آیا توهینهایی که درحال حاضر به اسلام وامام امت عزیز می شود وپایانی ندارد .با فرهنگ دینی چه سنخیتی دارد!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
0
2
ايشون هوش سنج هم شدن ما نمي دونستيم!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
0
2
آقای علم الهدی مردم را نادان فرض کرده ای یا خودت را؟ حالا که نتيجه حرفها و عمل تان را پس از سی سال می بينيد همه تان يکی در ظاهر و ديگری در باطن تبليغ نياکان گذشه مان را در پيش گرفته ايد برای جذب مخالفين و ايجاد شکاف در بين معترضين.
رشدي
|
Saudi Arabia
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
0
1
آقاي وحيد چيزي فرمودند... قرار نشد خيلي جدي بگيريد.
ضمناً خوراك مطلب فرهنگي براي انتخاب جور شد "مصباح یزدی: دموکراسی دینی و سکولاریسم رهاورد سقیفه است"
نظرات بینندگان