arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۴

دلیل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار

بازار طلا و سکه در تهران همزمان با اعلام خبر به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و گروه 5+1 با نوساناتی روبه رو شد و برخلاف انتظار، قیمت ها کمی افزایش یافت. در این رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزایش تقاضا را دلیل اصلی این روند می‌داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 محمد کشتی آرای اظهار کرد: خیلی ها منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات بودند و به این امید که به یکباره قیمت طلا و سکه افت شدیدی پیدا می‌کند به بازار هجوم آورده و اقدام به خرید کردند، بنابراین افزایش تقاضا منجر به نوسان و افزایش قیمت‌ها شد.

وی با بیان اینکه برخلاف پیش‌بینی‌ها قیمت طلا وسکه در ساعات اولیه اعلام نتایج مذاکرات هسته ای در روز سه‌شنبه افزایش یافت گفت: البته این موضوع جنبه روانی دارد و بعد از فروکش کردن این هیجانات و کم شدن تقاضا دوباره بازار به وضعیت قبلی خود بازار می‌گردد.

او خاطرنشان کرد: البته باید در نظر داشت که با توجه به نزدیک شدن به عید سعید فطر تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش خواهد یافت.

بحث مذاکرات به غیر از جنبه روانی تاثیر چندانی روی قیمت ها ندارد

وی در عین حال بیان کرد: بحث مذاکرات و نتایج آن به غیر از جنبه روانی تاثیر چندانی روی قیمت ها نخواهد داشت و بازار طلا مسیر طبیعی خودش را ادامه خواهد داد.

هشدار به خریداران در آستانه عیدفطر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت‌ سکه در حال حاضر واقعی نیست، به خریداران هشدار داد که با توجه به افزایش تقاضا معمولا یکی از موضوعات مهمی که خریداران طلا باید به آن توجه کنند آن است که در زمان خرید حتما از واحدهای مجاز خریداری کنند تا در زمان اعیاد یا زمان‌هایی که فروش سکه و طلا رونق می‌گیرد ناآگاهانه سکه های تقلبی از واحدهای غیرمجاز نخرند.

وی تاکید کرد: بارها به مردم اعلام کرده ایم که از خرید طلاهای دست دوم خودداری کنند چون تقلب‌های زیادی در این زمینه صورت می‌گیرد و در بعضی مواقع ممکن است طلای کمتر از 18 عیار که استاندارد نیست فروخته شود.

نظرات بینندگان