arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۴

آیت‌الله مکارم: توافق هسته‌ای یک پیروزی بزرگ بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مراجع عظام تقلید گفت:‌ تدبیر هوشمندانه و حمایت قاطع رهبر معظم انقلاب، مسیر را برای سربلندی نظام و مردم هموار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی عصر چهارشنبه در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، ضمن ابراز خشنودی از حصول توافق اخیر در موضوع هسته ای کشورمان اظهارداشت: این موضوع بسیار پیچیده و سخت بود و پیوسته در قنوت نماز برای توفیق مذاکره کنندگان و به نتیجه مناسب رسیدن مذاکرات، دعا می کردم.

این مرجع عالیقدر تشیع با تشکر از زحمات مذاکره کنندگان هسته‌ای و نیز تبریک این پیروزی اظهارداشت: این یک پیروزی بزرگ بود که در جریان آن شاهد بی‌اثر بودن مخالفت‌های رژیم صهیونیستی و نا امیدی و سرخوردگی آنها بودیم، دنیا از این توافق استقبال کرده و این مساله ضمن اینکه بهای مخالفت با آن یا عهد‌شکنی را برای بدخواهان ملت سنگین کرده، به اجرای موفق این توافق نیز کمک می‌کند.

وی همچنین به دولت سفارش کرد تا همانطور که با تدبیر موضوع هسته‌ای را به سرانجام فعلی رسانده است، درباره جزییات دستاوردها و موارد توافق به مردم اطلاع رسانی شفاف کند تا احیاناً عده‌ای با انگیزه‌های متفاوت، به امید و شادی مردم و اعتمادشان به توانایی مسوولان لطمه نزنند.

این مرجع عظام تقلید از سوی دیگر مدیریت توقعات مضاعفی که احیانا در نتیجه این توافق برای حل و فصل سریع مشکلات بر جای مانده ایجاد می‌شود را نیز مورد تاکید قرار دادند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت و تیم مذاکره کننده را بسیار مهم توصیف کرده و اظهارداشت: عده‌ای معدود خود را آماده مخالفت با این توافق کرده بودند که تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و حمایت سریع و بهنگام ایشان مسیر را برای سربلندی نظام و مردم هموار کرد.

محمد نهاوندیان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهوری خدمت ایشان گفت: دولت بهره گیری از دعای خیر و ارشاد مراجع عظام تقلید را از ارکان موفقیت خود می‌داند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن ارائه گزارشی از مهمترین برنامه های دولت، این مرجع عالیقدر را در جریان مهمترین محورها، جزییات و دستاوردهای توافق هسته ای میان جمهوری اسلامی و گروه کشورهای 5+1 قرار داد.
نظرات بینندگان