arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۴

«ایران، یمن و سوریه» محور گفتگوهای اوباما و وزیر خارجه عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار امروز خود با وزیر خارجه عربستان سعودی که به درخواست ملک سلمان صورت گرفته، درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، موضوعات منطقه از قبیل سوریه و یمن به گفتگو نشسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه عربستان سعودی که به آمریکا رفته در کاخ سفید با باراک اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و موضوعات منطقه گفتگو کردند.

کاخ سفید اعلام کرد که دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با وزیر خارجه عربستان سعودی به درخواست ملک سلمان انجام شد و دو طرف روی «مشارکت بیشتر و توسعه امنیت منطقه‌ای و همچنین بحرانهای یمن و سوریه گفتگو کردند

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس امروز چهارشنبه با اشاره به دیدار عادل الجبیر با باراک اوباما در کاخ سفید گزارش داد: «رئیس‌جمهور باراک اوباما و وزیر خارجه عربستان سعودی درباره توافق هسته‌ای ایران در کاخ سفید صحبت کردند».

کاخ سفید درباره این دیدار اعلام کرده که این نشست به درخواست ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی انجام شد؛ درخواستی که وی در گفتگوی تلفنی با باراک اوباما آن را مطرح کرد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که تمرکز گفتگو و بر روی ایجاد مشارکت قویتر و توسعه و گسترش امنیت منطقه‌ای متمرکز بود و اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا قرار است هفته آینده در یددار از عربستان سعودی این گفتگوها را ادامه دهد.

همچنین اعلام شده که در دیدار بین اوباما و عادل الجبیر بحرانهای منطقه‌ای از قبیل بحران در یمن و سوریه هم مورد رایزنی و گفتگو قرار گرفته است.
نظرات بینندگان