arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۴

انتقاد از خدمات گران گردشگری

یک تورگردان با انتقاد به خدمات گران گردشگری در ایران، گفت: با آنکه ورود گردشگران خارجی به ایران در حال افزایش است‌؛ اما هتلداری در رخوت به سر می‌برد و در کمیت‌، کیفیت و قیمت خدمات این بخش تغییری مشاهده نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افشین عزیزی با بیان این‌که اگر اوضاع گردشگری ورودی و مشخصا بخش خدمات آن تغییر نکند باید به فکر تعویض شغل باشیم‌، افزود: درست است که ورود گردشگران خارجی افزایش یافته، اما نه تنها حمایت و کمکی از سوی سازمان متولی نمی‌شود‌، بلکه در این بحبوحه‌ گرانی قرار است نرخ ورودیه‌ موزه‌ها هم افزایش یابد.

وی ادامه داد: آژانس‌های مسافرتی قبلا برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یارانه‌ای دریافت می‌کردند‌ تا غرفه در نمایشگاه خارجی ارزان‌تر در اختیارشان قرار گیرد، اما حالا نه تنها از آن یارانه‌ها خبری نیست‌، بلکه گاهی باید مبلغی بیشتر از دیگران بپردازیم، مثلا در نمایشگاه فیتور اسپانیا ما 45 میلیون تومان برای غرفه‌ای که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی رزرو کرده بود،‌ پرداختیم، در حالیکه آژانس‌های ایرانی که در این نمایشگاه مستقل حضور داشتند غرفه‌ای با مساحت بیشتر، ولی به قیمت 38 میلیون تومان اجاره کردند. البته گفته می‌شود که یارانه می‌دهند، ولی به نظر فقط اسم آن است و عملا چیزی مشاهده نمی‌شود.

عزیزی سپس با اعتقاد به این‌که هتلداری ایران در رخوت به سر می‌برد،‌ افزود: در شرایطی که یک شرکت هواپیمایی ترک روی خط هوایی ایران سرمایه‌گذاری کرده و به شش هفت نقطه در کشور ما پرواز گذاشته است، ما حاضر نیستیم برای مسافرانی که از این طریق به ایران می‌آیند‌، هتل بسازیم تا این سرمایه‌ها را در داخل کشور حفظ کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان