arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۴

نگراني شديد پوتين از «جنگ نرم» آمريکا در روسيه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس‌جمهور روسيه مي‌گويد که ما ديده‌ايم که رقبا و دشمنان ما، از برتري خود و متأسفانه بايد بگويم بي‌احتياطي و خوش‌بيني ما، براي استفاده از روش هاي مدرنِ نفوذ و رسيدن به اهداف سياسي عليه ما استفاده مي‌کنند.

خبرگزاري روسي اسپوتنيک به صحبت‌هاي ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه درباره استفاده دشمنان اين کشور از فناوري اطلاعات براي اهداف سياسي اشاره کرده و مي‌نويسد: پوتين معتقد است تحريم‌هاي غرب عليه روسيه موجب شده تا اين کشور تلاش‌هايش را در جهت توسعه و پيش‌رفت در نرم افزارهاي حوزه فناوري اطلاعات افزايش دهد. رئيس‌جمهور روسيه مي‌گويد: "ما ديده‌ايم که رقبا و دشمنان ما، از برتري خود و متأسفانه بايد بگويم بي‌احتياطي و خوش‌بيني ما، براي استفاده از روش هاي مدرنِ نفوذ و رسيدن به اهداف سياسي عليه ما استفاده مي‌کنند."

از سوي ديگر، "تاس" خبرگزاري دولتي روسيه اخيراً گزارش داد که اين کشور به دنبال تلاش کشورهاي غربي و به طور خاص آمريکا براي ايجاد آشوب سياسي در اين کشور قرار است طي برنامه‌اي جديد، ليستي از سازمان‌هايي را بررسي خواهد کرد که به "معارضه نرم" عليه کرملين متهم هستند.

 يکي از 12 سازمان در اين ليست، سازمان "بنيادهاي جامعه باز" زيرمجموعه "بنياد سوروس" است که طبق توصيف وبسايتش، به دنبال حمايت از "دموکراسي‌هاي فعال و کثرت‌گرا با دولت‌هاي مسئول مقابل شهروندان" است.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان