arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۴

هنرمندان جهان چگونه ستاره‌دار می‌شوند؟

«پیاده‌روی مشاهیر هالیوود» دیگر آنقدر پرستاره شده است که اگر به عنوان یک گردشگر سری به آنجا بزنید وقت زیادی از شما می‌گیرد تا بالای سر ستاره چهره‌های معروف حاضر شوید و با آنها عکس بگیرید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مشهورترین مناطق هالیوود «پیاده‌روی مشاهیر» آن است که در این مقاله به تاریخ شکل‌گیری آن و برخی مناقشاتی که بر اثر نام افرادی که قرار بود نامشان در این منطقه ثبت شود ایجاد شده بود، پرداختیم. در ادامه آنچه در طول تاریخ بر این منطقه توریستی - سینمایی گذشته است مرور می‌کنیم.

در ماه فوریه ۱۹۶۰ ساختن یک پیاده روی بلندتر شروع شد. نخستین ستاره ای که به طور رسمی روی این پیاده رو نقش بست استنلی کرامر در ۲۸ مارس ۱۹۶۰ بود که نزدیک تقاطع بلوار هالیوود و  خیابان گور بود.

در پاییز کار نقش ستارگان به اندازه کافی پیش رفته بود که در ۲۳ نوامیر ۱۹۶۰ تصمیم گرفتند نمایش سالانه کریسمس هالیوود در پیاده روی مشاهیر انجام شود. ای.ام استورات مدیر کمیته تکمیل پروژه تصمیم گرفت تا مراسم کریسمس هالیوود همراه با پایان پروژه باشد اما تا بهار سال ۱۹۶۰ پروژه کامل نشد و سرانجام ۱۵۵۸ ستاره روی پیاده روی مشاهیر درست کردند.

پس از تمام شدن پروژه ،تصمیم گرفتند برای اضافه شدن ستاره‌های جدید یک مکانیزم طراحی شود.

در ۱۸ ماه می ۱۹۶۲ تالار بازرگانی هالیوود مسئول انتخاب نام هایی شد که در «پیاده روی مشاهیر» ستاره می گیرند. این سازمان با سه چالش روبه رو بود: ۱- وضع قوانینی که شخصیت های واجد شرایط را مشخص می کند ۲- یک پروسه برای انتخاب کاندیدها مشخص شود ۳- ایجاد برنامه ای برای تامین هزینه هایی که اضافه شدن ستاره جدید در پی دارد.

هنرمندان جهان چگونه ستاره‌دار می‌شوند؟

وضع این قوانین سال ها طول کشید. تا اینکه ۱۱ دسامبر ۱۹۶۸ و پس از چند سال، ستاره جدیدی به پیاده روی مشاهیر اضافه شد. مراسمی برای رونمایی از این ستاره که به تهیه کننده و مدیر استودیو ریچارد د. زانوک تعلق داشت مقابل چاینا تیه تر برگزار شد و اجرای مراسم را دنی تامس برعهده داشت.

چارلی چاپلین ستاره‌دار شد

از این به بعد با رونمایی هر ستاره چنین مراسمی برگزار شد. در سال ۱۹۷۲ سرانجام به چارلی چاپلین در پیاده روی مشاهیر ستاره دادند. در ماه می ۱۹۷۲ زمانی که کارول برونت در این پیاده رو ستاره گرفت ۹۹ ستاره جدید اضافه شده بود.

در سال ۱۹۷۸ سازمان میراث فرهنگی شهر لس انجلس پیاده روی مشاهیر را صد و نود و چهارمین بنای تاریخی  شهر برگزید. در این دوران تالار بازرگانی هالیوود دچار مشکلاتی شد و می خواستند که پیاده روی مشاهیر را به همین شکل رها کنند. در سال ۱۹۸۰، جانی گرانت سرگرمی ساز و شهردار افتخاری هالیوود ستاره ای روی پیاده رو گرفت. او برای خود یک مراسم خاطره انگیز برگزار کرد و بدین ترتیب مدیریت کمیته پیاده روی مشاهیر به جانی گرانت رسید. او با مدیریت قوی خود توانست این پیاده رو را به یک نماد بین المللی تبدیل کند.

جان گرانت در کنار ستارگان سینما و تلویزیون کسانی  را که برنامه های زنده/ تئاتر اجرا می کنند واجد شرایط گرفتن ستاره دانست. او مشکل فضا برای اضافه کردن ستاره جدید را هم حل کرد.

ستاره ۲ هزارم به سوفیا لورن رسید

زمانی که  طرح پیاده روی مشاهیر شکل گرفت فقط ظرفیت ۲۵۱۸ ستاره را داشت. در سال های ۱۹۹۰ دیگر جایی برای ستاره جدید نبود. گرانت اجازه  ایجاد یک ردیف ستاره دیگر را در پیاده رو داد. در سال اول فوریه ۱۹۴۴( که روز شکل گیری هالیوود نیز هست) پیاده روی مشاهیر یک بلوک به سمت غرب از سیکامور به لابریا گسترش یافت. در این زمان سی ستاره دیگر به پیاده روی مشاهیر اضافه شد و سوفیالورن دوهزارمین ستاره را دریافت کرد.

گرانت به پاس زحماتی که برای پیاده روی مشاهیر کشید یک ستاره دیگر نیز در سال ۲۰۰۲ به او تعلق گرفت. به طور میانگین ماهی دو ستاره به پیاده روی مشاهیر اضافه می شود. یکی از نکات، چند ستاره ای بودن بعضی از چهره ها هستند به عنوان مثال مایکل جکسن به عنوان خواننده یک ستاره دارد و به عنوان عضو گروهی از جکسون فایو. باب هوپ، میکی رونی، روی راجرز، تونی مارتین در چهار بخش ستاره دارند.

فرانک سیناترا، بینگ کازبی، دین مارتین، دنی کی، جک بنی سه ستاره دارند. اعضای گروه بیتلز، رینگو استار، جان لنون، پل مک‌کارتنی، جرج هریسون نیز هر کدام یک ستاره جداگانه دارند و به عنوان گروه بیتلز نیز یک ستاره دارند.

هنرمندان جهان چگونه ستاره‌دار می‌شوند؟

در پیاده روی مشاهیر دو ستاره به نام هریسون فورد هست، یکی به بازیگر دوران صامت سینما تعلق دارد و دیگری به هریسون فورد بازیگر ایندیانا جونزها.

کمیته انتخاب گاهی دست به مصالحه نیز می زند. مثلا به محمد علی کلی مشت زن معروف ستاره ای در پیاده روی مشاهیر داده اند و توجیه شان این بوده که مشت زنی جزو اجراهای زنده محسوب می شود. یا ستاره ای به فضانوردان آپولو سیزده تعلق دارد.

اما پیاده روی مشاهیر با این تعداد ستاره برای گردشگرانی که می خواهند ستاره چهره محبوب شان را پیدا کنند، کار را سخت کرده است. نکته ای که وجود دارد ستاره چهره های باافتخار و نمادگونه هالیوود درست مقابل «چاینا تیه تر» قرار دارند. ستاره ستارگان برندگان اسکار معمولا مقابل دالبی تیه تر هستند.

گاهی دزدی هم صورت می گیرد. به عنوان مثال ستارگان جیمز استوارت و کرک داگلاس در سال ۲۰۰۰ ناپدید شدند. وزن هر کدام از این ستارگان ۱۳۶کیلو است. ستاره ها را پلیس لس انجلس پیدا کرد اما به شدت آسیب دیده بودند. مردی در این رابطه دستگیر شد. سال ۲۰۰۵ ستاره گرگوری پک را ربودند.

هر ساله ۲۰۰ نامزد را به کمیته انتخاب پیاده روی مشاهیر تالار بازرگانی هالیوود معرفی می کنند. هرکسی حتی علاقه مندان نیز می توانند در این انتخاب سهیم باشند. کمیته در ماه ژوئن تشکیل می شود و ۲۰ نفر را انتخاب می کند. به ازای هر نفر مبلغی (مثلا سی هزار دلار در ۲۰۱۲) جمع آوری می شود تا ستاره جدید ساخته شود. مثلا برای دنیس هاپر هزینه را شبکه تلویزیونی استار به عنوان بخشی از تبلیغات مجموعه تصادف پرداخت کرد. در دسامبر ۲۰۱۴ تعداد ستاره های پیاده روی مشاهیر ۲۵۳۸ بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان