arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۹

ایت الله مکارم: چهارشنبه سوري يك سنت خرافي است

آيت الله مكارم شيرازي در پاسخ به استفتاء شنوندگان برنامه زمزم احكام راديو معارف، اعمالي كه در چهارشنبه سوري انجام مي گيرد، را حرام دانستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت الله مكارم شيرازي در پاسخ به استفتاء شنوندگان برنامه زمزم احكام راديو معارف، اعمالي كه در چهارشنبه سوري انجام مي گيرد، را حرام دانستند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از مرکز خبر حوزه، اين مرجع تقليد در پاسخ به استفتاء شنوندگان برنامه زمزم احكام راديو معارف در خصوص كارهاي كه در شب چهارشنبه سوري انجام مي‌شود، بيان كرد: كارهاي كه به عنوان شب چهارشنبه سوري مي‌شود از چند جهت اشكال دارد. اول اين‌كه كارهاي خطرناكي است، اگر خطري پيش بيايد در واقع مثل اين است كه انسان خودكشي كند و يا با دست خودش عضوي از بدن خود را از بين ببرد؛ پس مسئوليت عند الله دارد.

اين مرجع تقليد افزود: چهارشنبه سوري يك سنت خرافي است، نبايد سنت خرافي را احيا كنيم و از همه اينها گذشته اسراف در مال است و نبايد اسراف در مال كرد.

مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: كارهايي كه در چهارشنبه سوري انجام مي‌شود به جهات مختلف حرمت دارد، از جمله خطرهايي كه در پيش دارد، دفاع از خرافات و اسرافي است كه مي‌شود.

وي ابراز اميدواري كرد: همه به خصوص جوانان عزيز مراقب باشند كاري نكنند كه خداي نكرده يك عمر گرفتار مشكلات شوند؛ جوانان ببينند اشخاصي را كه بر اثر يك لحظه غفلت در شب چهارشنبه سوري گرفتار مصيبت‌هاي بزرگ شدند.

اين مرجع تقليد ادامه داد: اما كارهاي ديگري كه در آخر سال انجام مي‌شود از قبيل خانه تكاني، نظافت، استقبال از خوشحالي و استقبال از ارحام، اينها هيچ اشكالي ندارد، بلكه از نظر اسلام تفريحات سالم جايز است.

مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: بزرگان دين اسلام به تفريح سالم تاكيد كردند تا انسان بتواند روح و جسم خود را براي كارهاي واجب زندگي آماده كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
vip
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
0
0
نه پس گوش کردن به حرفای تو و امثال تو واجبه.......دیگه داره چهره واقعیتون پیش مردم رو میشه.ادمهایی که ضد شادی و ....هستند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
0
0
عجب !!!!! ديگه متحول شديم و گوش مي ديم!!1
محمد
|
Germany
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
0
آقای مکارم خرافه وخرافه پرستی در چاه جمکران است .که آقایان نامه می اندازند وبه خیال خود این نامه ها بدست امام زمان می رسد.یا
اینکه می گویند رییس جمهوری یک صندلی خالی برای آقا کنار می گذارد.یا اینکه دروغگویان شعیب ابن صالح می شوند وظهور آقا نزدیک است .چرا دراین موارداظهار نظر نمی کنید!
نظرات بینندگان