arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۸۹

حسین شریعتمداری: هتک حرمت ها با تحریک جریان منحرف صورت می پذیرد

روز پنج شنبه هفته گذشته-19/12/89- در دیدار اعضای محترم مجلس خبرگان با رهبرمعظم انقلاب، بیشترین تأکید و توصیه آقا به پرهیز از توهین و هتک حرمت اختصاص داشت. در این نشست، اگرچه خبرگان رهبری افراد حاضر در جلسه بودند ولی آنان در این بخش از بیانات رهبرمعظم انقلاب، مخاطب اصلی نبودند- و یا کمتر بودند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کیهان در سرمقاله خود با عنوان«نشانه را جابه جا نکنید» به قلم حسین شریعتمداری نوشت:

* کسانی که از منطقی قوی برخوردارند و برای نشان دادن انحراف و یا خیانت یک جریان سیاسی یا عقیدتی، شواهد و اسناد گویا و خالی از خدشه ای در اختیار دارند، در چالش با حریف به توهین، هتک حرمت و رفتار غیراخلاقی دست نمی زنند، چرا که اینگونه برخوردها نه فقط به شفاف شدن فضای مناقشه کمکی نمی کند، بلکه عرصه را به غبار نیز می آلاید و نتیجه آن که تشخیص حق از باطل و سره از ناسره را دشوار می سازد و این، یکی از شاخصه های اصلی فتنه است.

*کسانی که به جای نقد مستند و «بیان صریح و شجاعانه عقاید» به اهانت و هتک حرمت متوسل می شوند، اگر نفوذی دشمن نباشند و یا بی آن که بدانند با چند واسطه از سوی نفوذی ها به کار گرفته نشده باشند، افراد کم بصیرتی هستند که ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند و با غباری که در عرصه می پراکنند، عوامل اصلی دشمن را از میدان دید و شناخت افکارعمومی بیرون کشیده و به سایه روشن های ابهام و ایهام منتقل می کنند، ضمن آن که اهانت و هتک حرمت، به تنهایی و صرفنظر از مجرم بودن یا نبودن کسی که به وی اهانت شده است، گناهی بزرگ است و به گفته رهبرمعظم انقلاب که برگرفته از آموزه های اسلامی است، «خداوند را خشمگین می سازد» و بدیهی است که «لاخیر فی معصیه الله، در گناه و نافرمانی خدا هیچ خیری وجود ندارد».

*روز پنج شنبه هفته گذشته-19/12/89- در دیدار اعضای محترم مجلس خبرگان با رهبرمعظم انقلاب، بیشترین تأکید و توصیه آقا به پرهیز از توهین و هتک حرمت اختصاص داشت. در این نشست، اگرچه خبرگان رهبری افراد حاضر در جلسه بودند ولی آنان در این بخش از بیانات رهبرمعظم انقلاب، مخاطب اصلی نبودند- و یا کمتر بودند- بلکه توصیه همراه با ملامت و نگرانی آقا به افراد یا جریاناتی بود که این روزها، به هر علت و از جمله، علل یاد شده در بند اول این یادداشت، در چالش با مخالفان، اندازه نگاه نمی دارند و نه فقط دامن خود به گناه می آلایند، بلکه این «تهمت و افتراء و فحاشی و هتاکی و شکستن حرمت ها» را به قول ایشان، مانند یک بیماری مسری در فضای سیاسی و اجتماعی کشور منتشر می کنند و «اعصاب جامعه و آرامش مردم» را برهم می زنند.

*افراد مورد خطاب رهبرمعظم انقلاب، اندک و کم شمارند و این شمار اندک نیز، توصیه حضرتش را به گوش جان می خرند و چنانچه پای نفوذی ها و یا برخی جریانات منحرف در میان باشد، به یقین وقتی «خطا» کنندگان به خطای خویش پی برده و پا پس می کشند، «خط» دهندگان، زمینه ای برای حضور در میدان فریب ندارند. 

*بعد از بیانات روز پنج شنبه آقا، برخی از خواص، توصیه و هشدار ایشان درباره پرهیز از اهانت و هتک حرمت را به گونه ای تفسیر و تحلیل کردند که انگار وطن فروشی و جنایت بزرگی نظیر فتنه 88 وجود خارجی نداشته است و همه کسانی که طی 18 ماه گذشته در مقابل فتنه مشترک آمریکا، اسرائیل، انگلیس و تمامی دشمنان خارجی و دنباله های داخلی آنها یعنی ائتلاف آشکار منافقین، بهایی ها، سلطنت طلب ها، مارکسیست ها، کومه له، دموکرات، عبدالمالک ریگی، پژاک، کلان سرمایه داران حرامخوار، دزدان بیت المال، شیوخ سرسپرده و عیاش منطقه و... با ایثار جان و مال ایستاده بودند، افراد بی بصیرتی بوده و راه به خطا رفته اند!

*تردیدی نیست که در یکی از تظاهرات بعد از نماز جمعه تهران و در جریان محکومیت توطئه شکست خورده آمریکایی- اسرائیلی روز 25 بهمن، برخی از شعارها، مصداق بارز «هتک حرمت» و توهین و اهانت بوده است ولی اولاً؛ مگر چه تعداد از مردم آن شعارها را سر داده بودند؟ ممکن است گفته شود آقایانی که به تفسیر بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخته بودند نیز فقط به همان عده اندک و کم شمار نظر داشته اند که باید پرسید؛ چرا با صراحت به اندک بودن آنها اشاره ای نشده است تا خیل عظیم مردمی که برای مقابله با توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فتنه گران داخلی به میدان آمده- و بارها رهبر انقلاب به تقدیر از آنان یاد کرده است- مورد ملامت بی جا قرار نگرفته و در حق آنها ظلم نشود؟! ثانیاً؛ مگر نه این که به قول حقوقدانان، قانون با تکیه بر «قاعده» وضع می شود و نه «استثناء»، بنابراین چرا به قاعده اصلی در برخورد هوشمندانه مردم با فتنه گران اشاره ای نشده و «استثناء» به «قاعده» تبدیل می شود؟!

* برخی از «هتک حرمت»ها- با تحریک و به فریب- از سوی جریان منحرف و حاشیه سازی صورت می پذیرد که اگرچه تابلوی خودی برافراشته است ولی با اندک توجه و دقت در بینش و منش این جریان به آسانی می توان دید که در بسیاری از موارد، دیدگاه و نظراتی مشابه فتنه گران دارد، و بعید نیست که از طریق اینگونه جنجال آفرینی ها در پی انحراف افکار عمومی و مخصوصا توده های عظیم حزب الله از هویت خود باشد. این جریان از امکانات مادی فراوانی برخوردار است و نشریات و سایت ها و وبلاگ های متعددی را در اختیار گرفته است. برخی از مواضع و عملکردهای این جریان منحرف کمترین همخوانی با خط حزب الله ندارد، و از این طریق قابل شناسایی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابا
|
Germany
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
0
شریغتمداری بر طبق تقسیم بندیهای خودش در دو گروه خطا کنندگان و خط دهندگان حضور داشته و بر اساس همین نوشته هنوز هم دارد. حتمآ ایشان و زیرمجموعه شان فراموش نکرده اند که پیش از انتخابات شیپور جنگ مینواختند و واسلاما گویان به جوانان خط میدادند که دیگر زمان مصلحت اندیشی نیست.
و اینهمه در زمانی که نه به بار بود و نه به دار.
اینهم هنر نمایی امروز ایشان:
ائتلاف آشکار منافقین، بهایی ها، سلطنت طلب ها، مارکسیست ها، کومه له، دموکرات، عبدالمالک ریگی، پژاک، کلان سرمایه داران حرامخوار، دزدان بیت المال، شیوخ سرسپرده و عیاش منطقه و ......
ایا چنین ائتلافی به ذهن یک انسان معمولی خطور میکند ویا باید حتمآ شریعتمداری بود؟
محمود
|
United States of America
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
0
روزنامه که سرتا پا فحش نامه است وآزادی مطلق دارد. چگونه است که
دیگران متهم را به بی منطقی
می کند . تابحال کدام نوشته ها ومطالب این روزنامه دردادگاه علنی مطرح شده است ؟چرا مدارکی باید به قوه قضائیه سپرده شود دست شریعتمداری است همواره دراین روزنامه سران مخالف
موسوی وکروبی متهم
به بیگانگان شده اند .وتا آنجا پیش رفته اندکه میلیاردتومان از بیگانگان ازجمله عربستان سعودی شدند .وقتی آقایان موسوی وکروبی خواستند
اسناد خودشان را به قوه قضائیه تحویل دهند تا حال خبری نشده!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
0
0
کيهان روزنامه نيست، زورنامه است وبيان کننده نقطه نظر يک هوچیست.
نظرات بینندگان