arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۴

آخرین وضعیت سیل در سوادکوه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در منطقه سوادکوه در مازندران از روز گذشته خسارت‌های سیل هنوز ادامه دارد، به طوری که ساعاتی پیش ساختمان 6 طبقه‌ای در شهر زیراب سوادکوه بر اثر فشار جریان سیل فرو ریخت.

به گزارش ایسنا، وقوع چندین سیلاب در شهرستان سوادکوه این شهرستان را آبستن حوادث بسیاری کرد.

از صبح امروز و بر اثر ووقع سیل تخریب چندین خانه، یک دهانه مغازه، ریزش یک ساختمان 6طبقه، تخریب پل‌ها و راه‌های ارتباطی، شکستن آسفالت خیابان‌های در کنار بستر رودخانه و نفوذ آب به درون خانه‌ها صورت گرفته است.

هم‌چنین سیل موجب قطع آب و برق و گاز نیمی از شهر شد که این تنها اشاره کوچکی از خسارت سیل در این شهرستان است.

به گزارش ایسنا، ظهر روز دوشنبه ساعت 12و30دقیقه یک ساختمان تجاری مسکونی که در حریم رودخانه ساخته شده بود بر اثر نفوذ جریان آب در پی ساختمان فرو ریخت.

براساس مشاهدات خبرنگار ایسنا حضور به موقع نیروهای انتظامی و امدادی هلال‌احمر با وجود تجمع انبوه مردم و ترافیک سنگین در جاده اصلی شهر زیراب سوادکوه موجب شد تا این ریزش قربانی جانی نداشته باشد.

در ساعت 13 و 57 دقیقه ظهر امروز نیز یک ساختمان 6 طبقه که آن‌هم در بستر رودخانه ساخته شده بود مقابل چشمان متحیر مردم به تلی از خاک بدل شد.

علت تخریب گویا علاوه بر شدت سیل و بیرون آمدن آب رودخانه از بستر خود، ساخت غیرمجاز و غیراصولی واحد مسکونی درحریم رودخانه بوده است.

سیل هم‌چنین به چندین تیر برق آسیب جدی رساند و باعث خاموشی نیمی از شهر زیراب در شهرستان سوادکوه شد.

خوشبختانه خشم طبیعت در سوادکوه تاکنون قربانی انسانی برجای نگداشته و ستاد بحران این شهرستان با وجود کمبود امکانات، در حال کنترل بحران پیش رو هستند.
نظرات بینندگان