arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۴

تبریک اطاق بازرگانی ایران و آمریکا برای توافق هسته ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا - اطاق بازرگانی ایران و آمریکا با صدور اطلاعیه ای توافق هسته ای میان ایران کشور های 5+1را فرصتی تازه برای تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور ذکر کرده و آمادگی این مرکز را برای گسترش فعالیت های خود در زمینه تجارت آزاد اعلام کرده است.

هادی صادقی مدیر عامل اطاق بازرگانی ایران و آمریکا روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای نوشته است: اتاق بارزگانی ایران و آمریکا مفتخر است ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی سربلندی و موفقیت روز افزون ملت بزرگ ایران، در این روز خجسته گسترش فعالیت های خود را اعلام نماید.

در این اطلاعیه آمده است که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان در طول یک قرن اخیر کم و بیش به اشکال مختلف با شرکت های بازرگانی و موسسات مالی آمریکا رابطه داشته اند، اما تحریم های اقتصادی ناعادلانه به خصوص در 10 سال گذشته مانع ارتباط آزاد و شرکت ها و بازرگانان دو کشور شده است.

اطلاعیه با اشاره به این که اطاق مذکور در اواخر سال 1392 و با امید به گسترش روابط تجاری دو کشور به منظور تسهیل ارتباطات بازرگانی تاسیس شده، گفته است که برای گسترش روابط تجاری آینده دو کشور بستر وسیعی وجود دارد و منابع و نیازهای دو کشور در حدی است که در صورت رفع موانع فعلی قادر خواهند بود مبادلات تجاری را از سر گرفته و به سرعت تا سطح قابل توجهی توسعه دهند.

در بیانیه مذکور گفته شده است که اطاق بازرگانی ایران و آمریکا بر این باور است که روابط دو کشور در حال حاضر که دولت ها تمایل به تنش زدایی دارند در مرحله حساسی قرار دارد و اقدامات مدبرانه در این برهه تاریخی می تواند آینده بهتری را به همراه داشته باشد.

صادقی اضافه کرده است که روابط تجاری ایران با آمریکا هرچند در سطحی محدود، بر روابط تجاری ایران با سایر کشورها اثر مثبتی خواهد داشت .
نظرات بینندگان