arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۴

اجرای برنامه‌های مشترک موزه‌ای سه کشور اروپایی با ایران

مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی از درخواست و پیشنهاد سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه برای اجرای برنامه‌های مشترک موزه‌ای با ایران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدرضا کارگر در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های موزه‌ای کشورهای مختلف در ایران و ارتباط با موزه‌های دنیا با اشاره به حضور هیئت آلمانی در ایران و مذاکره با رئیس موزه ملی ایران اظهار کرد: در این جلسه مسئولانی از جمله مسئولان موزه بُن آلمان حضور داشتند و به تفاهمات خوبی رسیدیم.

وی اضافه کرد: آنها بر جایگاه برجسته و شاخص بین‌المللی موزه ملی ایران تاکید و ابراز امیدواری کردند تا پروژه‌های مشترکی بین بخش‌های پژوهشی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران، پژوهشکده باستان شناسی، مرمت و سایر پژوهشکده‌های این سازمان برگزار کنند؛ همچنین در این جلسه پیشنهاد برگزاری سمپوزیوم و نمایشگاه آلمان در ایران نیز مطرح شد.

مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه به شدت پیگیر برگزاری برنامه مشترکی برای حضور موزه‌های کشورهای دنیا در ایران هستیم، تصریح کرد: در همین راستا در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور نمایشگاهی از مکزیک در ایران خواهیم بود که فرهنگ و تمدن مکزیک را در ایران معرفی می‌کند.

کارگر خاطرنشان کرد: از موزه بریتانیا پیشنهادات خوبی داریم و روی آن کار می‌کنیم؛ همینطور از آلمان و فرانسه نیز پیشنهاداتی برای برگزاری برنامه‌های دوجانبه آمده است لذا اینگونه فعالیت‌ها در اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی به طور بسیار گسترده مدنظر است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان