arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۴

سوادکوه همچنان در وضعیت بحرانی قرار دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار سوادکوه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ستاد مدیریت بحران سوادکوه از تداوم وضعیت بحرانی سیل در این شهرستان خبر داد.

رجب‌علی وهابی در گفت‌و‌گو با فارس، به تداوم تلاش‌ها برای کاهش مشکلات سیل اخیر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مسیر ارتباطی روستا‌های مختلف سوادکوه برای استفاده موقت اهالی و مردم شهرستان باز‌گشایی شده است و مشکلات جاده‌های روستایی سوادکوه در روز‌های آینده باز‌گشایی کامل می‌شود.

* حضور بیش از 10 مدیر‌کل در مناطق سیل‌زده سوادکوه

وی با تقدیر از حضور مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری مازندران از ابتدای سیل اخیر در مناطق سیل‌زده شهرستان سوادکوه، افزود: معاون بنیاد مسکن کشور و بیش از 10 مدیر‌کل استانی در روز‌های گذشته از مناطق سیل‌زده سوادکوه بازدید کردند.

فرماندار سوادکوه از بر‌طرف شدن گل‌آلود بودن منبع آب آشامیدنی شهر‌های زیراب و پل‌سفید در گل‌ناب‌دره خبر داد و به قطعی آب و گاز و برق در برخی از نقاط شهرستان سوادکوه و رفع بخش مهمی از این مشکلات اشاره و خاطرنشان کرد: ارسال تانکر آب برای مناطق روستایی فاقد آب که به‌دلیل سیل قطع شده است، انجام شد و هلی‌کوپتر امداد، اقدام به ارسال بسته‌های غذایی در انند و چرات و جمعیت هلال‌احمر نیز به توزیع بسته‌های غذایی در روستاهای مختلف سیل‌زده سوادکوه کرده است.

* اختیارات لازم به شهردار زیراب برای مدیریت بحران

رئیس ستاد مدیریت بحران سوادکوه به خسارت سنگین سیل در شهر زیراب اشاره کرد و با اشاره به اینکه همه امکانات شهرستانی برای کمک به این شهر اعزام شدند و به شهردار زیراب برای مدیریت این بحران اختیارات لازم داده شده است، بیان کرد: قول ارسال ماشین‌آلات استانی برای کمک به وضعیت سیل زیراب سوادکوه داده شده است و همه دستگاه‌ها و ادارات و نهاد‌ها با محوریت شهرداری زیراب در حال خدمت‌رسانی در این شهر هستند.

وهابی به تخریب سه مجتمع ساختمانی با 13 واحد آپارتمانی در شهر زیراب و تخریب بخشی از 6 ساختمان دیگر در شهر زیراب اشاره کرد و افزود: در صورت بارش مجدد باران و جاری شدن سیل شاهد تخریب منازل جدید و گسترش مشکلات خواهیم بود.

* تداوم وضعیت بحران سیل در سوادکوه

فرماندار سوادکوه با تاکید بر اینکه این شهرستان همچنان در وضعیت بحرانی قرار دارد، به قول مساعد بنیاد مسکن برای اعطای وام کم‌بهره و کمک مالی بلا‌عوض به سیل‌زدگان و لحاظ کردن شهر زیراب برای دریافت تسهیلات ویژه شهرهای زیر 12 هزار نفر جمعیت خبر داد و خاطر‌نشان کرد: تا زمان رفع مشکل تردد اهالی و تثبیت مسیر رودخانه تالار ما در وضعیت بحرانی قرار داریم و با بارش باران جدید شاهد تخریب خواهیم بود.
نظرات بینندگان