arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۸۹

کاهش 8 درصدی بودجه قطار شهری تهران

عضو هیات رییسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه تقدیم شده از سوی دولت، از اقدام دولت در کاهش 8 درصدی بودجه قطار شهری تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیات رییسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه تقدیم شده از سوی دولت، از اقدام دولت در کاهش 8 درصدی بودجه قطار شهری تهران خبر داد.

به گزارش ايلنا، مهرداد لاهوتی در حالی از کاهش 8 درصدی بودجه قطار شهری تهران در سال خبر داد که بودجه بخش های مختلف، برای سال های آتی، عمدتا با افزایش روبه رو می شوند.

البته اظهارات لاهوتی درباره کاهش بودجه قطار شهری، از معادله جالبی هم حکایت می کند که بر اساس آن، دولت می تواند ادعا کند که کلیت بودجه تخصیص یافته به حمل و نقل عمومی و مترو افزایش داشته و توجه خوبی به آن شده است.

لاهوتی گفت: متاسفانه در اعتبارات در نظر گرفته شده برای ناوگان حمل و نقل عمومی، با کاهش اعتبار در بخش مترو مواجه هستیم. البته در سرجمع اعتبارات در نظر گرفته شده برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی حدود 20درصد رشد وجود دارد.

لاهوتی گفت: در بخش مترو و قطار شهری، سال جاری هزار و بیست و یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود این عدد برای سال آینده اگرچه هزار و 62 میلیارد تومان افزایش یافته اما افزودن دوحاشیه حومه شهر تهران (پرند و هشتگرد) و حومه شهر اصفهان (فولاد مبارکه) سبب کاهش اعتبار کلان شهرها شده است.

وی نتیجه همه این حساب و کتاب ها را در این موضوع خلاصه کرد که با این اتفاق ، اعتبار قطار شهری تهران 8 درصد کاهش یافته است.

لاهوتی در پایان در حالی از افزایش حدود 20 درصدی بودجه مدیریت شهری و شهرداری ها در سال 90 و رسیدن آن از 241میلیارد تومان سال جاری به 335 میلیارد تومان در سال آتی خبر می دهد که نمایندگان همواره بر توجه ویژه به شهرداری ها، مخصوصا در توسعه حمل و نقل عمومی آن هم در زمان هدفمندی یارانه ها، تاکید کرده و خواستار ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداریها بودند.
نظرات بینندگان