arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۴

جزییات ورود نخستین کشتی کانتینری فرانسه در ایران پس از پایان مذاکرات هسته ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی CMA CGM اواسط مردادماه ۹۴ در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران پهلو می گیرد.

 ابراهیم ایدنی با اعلام اینکه پس از نهایی شدن توافق ایران و ۱+۵ و گشایش فضای تعاملات تجارت بین المللی، نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی CMA CGM اواسط مردادماه ۹۴ در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران پهلو می گیرد، گفت: پس از نهایی شدن توافق ایران و ۱+۵ و گشایش فضای تعاملات تجارت بین المللی، نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی CMA CGM اواسط مردادماه ۹۴ در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران پهلو می گیرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه کشتی کانتینری ANDROMEDA با طول ۳۶۳ متر و ۱۵.۵ متر آبخور، گنجایش ۱۱.۵ هزار TEU کانتینر را دارد، افزود: این خط کشتیرانی به کشور فرانسه تعلق دارد و سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه زمانبندی قرار است این کشتی که به سرویس CIMEX تعلق دارد، در پایانه شماره ۲ کانتینری بندر شهید رجایی پهلو بگیرد و ۹۰۰ TEU  کانتینر را تخلیه و بارگیری کند، اظهار داشت: کشتی بزرگ کانتینری خط CMA CGM  که از مبدا خاور دور عازم آب‌های فیروزه ای رنگ خلیج فارس شده، ده بندر بزرگ کانتینری را برای پهلوگیری در طول مسیر دریایی خود انتخاب کرده که بندر شهید رجایی به علت داشتن استاندارهای بین المللی یکی از این گزینه ها محسوب می شود.

ایدنی با بیان اینکه بندر شهید رجایی در فهرست بنادر مهم بین المللی دنیا قرار دارد که امکان پهلوگیری کشتی های نسل هفتم را دارا هستند، گفت: با سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و گشایش تعاملات تجارت بین المللی با ایران، زمینه بازگشت کشتی های غول پیکر کانتینری در این بندر فراهم شده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان