arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۴

نهنگ عنبر 5 میلیاردی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در هفته‌ای که گذشت سینماهای کشور حدود دو میلیارد و 200 میلیون تومان بلیت فروختند. که سهم فیلم‌های «نهنگ عنبر»، «گینس» و «عصر یخبندان» هر کدام 700 میلیون تومان بود.

در آخرین هفته تیرماه سینماهای کشور در حال نمایش شش فیلم «گینس»، «عصر یخبندان»، «از رییس جمهور پاداش نگیرید»، «نهنگ عنبر»، «یاسین» و «خداحافظی طولانی» هستند.

 «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم پس از 60 روز نمایش فروش خود را از مرز 5 میلیارد گذرانده و هم‌اکنون رکوردار فروش و تعداد روز اکران است. این فیلم تا دو هفته آینده همچنان به سرگروهی خود ادامه خواهد داد و پس از این مدت فیلم «دوران عاشقی» ساخته علیرضا رییسیان با بازی لیلا حاتمی و فرهاد اصلانی جایگزین خواهد شد.

تازه‌نفس‌ترین فیلم گیشه نیز «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن است که بازیگرانی مثل سعید آقاخانی، میترا حجار و ساره بیات در آن ایفای نقش می‌کنند. این فیلم که سعید آقاخانی برای بازی در آن سیمرغ بلورین سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر را نصیب خود کرده؛ تا امروز که یک هفته از اکرانش می‌گذرد با 10 سالن در سینماهای تهران تنها 38 میلیون تومان فروش داشته و هنوز اکران شهرستان‌ خود را آغاز نکرده. «خداحافظی طولانی» برای نمایش در دو سینمای هویزه و سیمرغ مشهد و گناباد ارسال شده است. پخش‌کننده فیلم با تبلیغ روی بیلبوردها و پخش تیزرهای تلویزیونی سعی در معرفی فیلم به مخاطبان دارد اما باوجود رقبایی مثل «عصریخبندان» «گینس» و «نهنگ عنبر» سهم‌خواهی از گیشه کار مشکلی به‌نظر می‌رسد.

برای «عصریخبندان» نیز که تا هفته گذشته فروش متوسطی داشت؛ فصل تازه‌ای از فروش بازشده و تبلیغات دهان به دهان فروش فیلم را در مسیری رو به صعود قرار داده است. این فیلم که تا هفته گذشته فروشی حدود 700 میلیون تومان داشت در هفته جاری توانست  500 میلیون تومان به فروش خود اضافه کند و تقاضاهای بسیاری از سوی سالن‌دارها برای نمایش فیلم مطرح است.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان