arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

حمایت از فعالان گردشگری دریایی در گیلان

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از برنامه‌ریزی و تدوین نظام جامع حمایتی از فعالان در بخش گردشگری دریایی در استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 حمید آذرپور منطقه گیلان، با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی گردشگری دریایی در گیلان اظهار کرد: کمیته مذکور به منظور ایجاد هماهنگی در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ساماندهی و پیگیری امور مربوط به گردشگری دریایی تشکیل شده است.
وی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ورزش و جوانان، شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان توسعه و تجارت ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان عمران ساحل، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو را از اعضای بخش دولتی کمیته راهبردی گردشگری عنوان کرد.
آذرپور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان شیلات ایران، شرکت ملی نفت، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، دریابانی جمهوری اسلامی ایران و بیمه مرکزی را از دیگر اعضای بخش دولتی کمیته مذکور برشمرد و بیان کرد: نخبگان و استادان، موسسه رده‌بندی، شرکت‌های کشتیرانی مسافری و انجمن‌های مربوطه و موثر از اعضای بخش خصوصی کمیته راهبردی گردشگری هستند.
معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در کمیته راهبردی گردشگری دریایی را در سطح مدیرکل خواند و تصریح کرد: مصوبات کمیته مذکور برای تمام دستگاه‌های مربوطه الزامی است.

وی هماهنگی در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در صنعت گردشگری دریایی را از اهداف تشکیل کمیته راهبردی گردشگری دریایی در گیلان عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه صنعت گردشگری و برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم در صنعت گردشگری با در نظر گرفتن افق 1404 با رویکرد توسعه گردشگری دریایی در بازارهای هدف در کمیته مذکور پیگیری می‌شود.

آذرپور از برنامه‌ریزی و تدوین نظام جامع حمایتی تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای و تشویقی مالی و غیرمالی از فعالان بخش گردشگری دریایی خبر داد و یادآور شد: دستورالعمل و آیین‌نامه‌های لازم به منظور حمایت از فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری دریایی تدوین می‌شود.
معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه کارگروه‌های تخصصی گردشگری دریایی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: کارگروه حقوقی، قوانین و مقررات و بیمه، کارگروه تامین منابع مالی و تسهیلات، کارگروه تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، کارگروه بازارسازی، طراحی مسیرها و بسته‌های سفر، کارگروه فرهنگی، آموزش و پژوهش و کارگروه فنی در زیرمجموعه کمیته راهبردی گردشگری استان تشکیل می‌شود.

وی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه در امور گردشگری دریایی را از وظایف کمیته راهبردی گردشگری دریایی گیلان دانست و اظهار کرد: برنامه‌ریزی و تدوین سیاست‌های اصلی گردشگری دریایی و تدوین نظام جامع استانداردهای ناظر بر محصولات و خدمات گردشگری دریایی از جمله اهداف کمیته مذکور است.

آذرپور بر تدوین ضوابط، دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و صدور مجوزهای مربوط به فعالیت‌های مراکز و موسسه‌های حوزه گردشگری دریایی تاکید کرد و افزود: پیش‌بینی و پیگیری اختصاص بودجه و اعتبارات مورد نیاز در حوزه گردشگری دریایی توسط دستگاه‌ها حائز اهمیت است.
وی خواستار ساماندهی سیستم آماری گردشگری دریایی بر حسب نوع، هزینه‌ها، خدمات دریافتی و بازارهای مولد در استان شد و بیان کرد: معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی گیلان تاثیرگذار است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای آموزش، پژوهش و فرهنگ‌سازی در حوزه گردشگری دریایی گیلان، تصریح کرد: صدور مجوز، نظارت و حمایت از نمایشگاه‌ها و همایش‌های بخش گردشگری دریایی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از اهداف تشکیل کمیته راهبردی گردشگری دریایی است.‌

آذرپور به برنامه‌ریزی در راستای معرفی امکانات، زیرساخت‌ها و جذب گردشگران دریایی در بازارهای هدف در کمیته راهبردی گردشگری دریایی گیلان اشاره کرد و گفت: مشارکت و حضور موثر در رویدادهای ملی و بین‌المللی در بخش توسعه گردشگری دریایی از اهداف تشکیل کمیته مذکور است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان