arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

عربستان آتش بس پنج روزه را هم نقض کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو ساعت پس از آغاز آتش بس پنج روزه در یمن، جنگنده های تحت فرمان عربستان سعودی بمباران مناطق مختلف این کشور را از سرگرفتند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که دو فروند جنگنده ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سحرگاه امروز (دوشنبه) استان های حجه و صعده را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، در حمله عربستان به یک مرکز درمانی در استان حجه یک نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

هنوز درباره تلفات احتمالی بمباران صعده گزارشی منتشر نشده است.

عربستان روز شنبه از اجرای آتش بسی پنج روزه در یمن خبر داد. این آتش بس قرار بود از سحرگاه امروز آغاز شود.

عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن که به عربستان گریخته مدعی شده بود که این آتش بس را به منظور فراهم آوردن امکان کمک رسانی به نیازمندان یمنی پیشنهاد داده است.

بر اساس آمار سازمان ملل، از زمان آغاز حملات عربستان به یمن در ششم فروردین سال جاری، دست کم 3 هزار نفر کشته شده اند. برآورد شده است که 21 میلیون نفر از جمعیت حدود 25 نفری یمن نیازمند کمک فوری هستند و بر اثر تجاوز نظامی عربستان به این کشور دست کم 1 میلیون نفر آواره شده اند.

محمد علی الحوثی رییس جمهوری موقت یمن پیشتر ضمن ابراز بدبینی نسبت به پایبندی عربستان به این آتش بس گفته بود که ارتش و جنبش مردمی انصارالله این آتش بس را مادامی که ریاض به آن پایبند باشد، می پذیرند.

عربستان پیشتر نیز به دفعات آتش بس در یمن را نقض کرده است.

بر اثر حملات ائتلاف ضد یمن، بخش عظیمی از زیرساخت های این کشور تخریب شده است. عربستان و هم پیمانانش علاوه بر حملات هوایی، یمن را مورد محاصره همه جانبه قرار داده و روند کمک رسانی به غیرنظامیان را مختل کرده اند.
نظرات بینندگان