arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۸۹

هزار نظامی سعودی وارد بحرین شدند

يك مقام عربستان عصر روز دوشنبه اعلام كرد كه بيش از يك هزار نفر از نيروهاي نظامي اين كشور به عنوان بخشي از 'نيروي سپر شبه جزيره' كشورهاي حوزه خليج فارس وارد بحرين شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك مقام عربستان عصر روز دوشنبه اعلام كرد كه بيش از يك هزار نفر از نيروهاي نظامي اين كشور به عنوان بخشي از 'نيروي سپر شبه جزيره' كشورهاي حوزه خليج فارس وارد بحرين شده اند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، اين مقام عربستاني تصريح كرد كه اين نيروها روز يكشنبه وارد بحرين شده اند.

اين مقام عربستان افزود: اين مداخله از سوي عربستان در حالي صورت گرفته كه دولت بحرين بارها خواستار برگزاري مذاكرات با مخالفان شده اما مخالفان به اين درخواست پاسخ ندادند.

وي افزود: براساس قوانين شوراي همكاري خليج فارس، هر ميزان از قواي سپر شبه جزيره كشورهاي حوزه خليج فارس وارد قلمرو يكي از اعضا اين شورا شوند، تحت فرماندهي دولت آن كشور قرار خواهد گرفت.

دولت بحرين تاكنون حضور نيروهاي سعودي در اين كشور را تاييد نكرده و اين در حالي است كه معترضان در بحرين، كشوري كه محل استقرار ناوگان پنجم دريايي آمريكا است ،خواستار اعمال اصلاحات بنيادين در اين شيخ نشين شده اند.

پادشاه بحرين خواستار انجام مذاكره با مخالفان شده است و وي همچنين پيشنهاد ايجاد پارلمان جديد با اختيارات و قدرت بيشتر و يكسري اصلاحات ديگر را مطرح كرده است اما مخالفان در اين كشور از مذاكره با دولت تا زمان كناره گيري از قدرت امتناع مي كنند.

استقرار نيروهاي نظامي عربستان در بحرين در حالي صورت گرفت است كه رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا دو روز پيش به بحرين سفر كرد و با مقامات اين كشور در مورد تحولات منطقه اي بحث و تبادل نظر نمود.
ناظران سياسي رفتارهاي دوگانه و مداخله جويانه آمريكا را فصل جديدي از ديپلماسي آمريكا در قبال قيام هاي مردمي در كشورهاي آفريقا و خاورميانه مي دانند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
0
آهای مسئولين ام القرای شيعه، که شب و روز فرياد واحسينايتان بلند است غيرتتان کجاست؟ پس چرا مردم مسلمان و شيعيان امام علی ع را در بحرين تنها و در قفس وهابيان کافر تنها گذاشته ايد؟ شما که خود را به راست يا دروغ همراه مهدی موعود ع و بهتر بگويم نايب او ميدانيد پس حالا که ياران آن حضرت اسير دشمنان واقعی اهل البيت ع شده اند! کجائيد؟ از کی ميترسيد؟
نظرات بینندگان