arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۸۹
گزارش "انتخاب" از وضعیت فعلی در ژاپن؛

انفجار جديد در نيروگاه فوکوشيما/ 2400 کشته و 15هزار ناپدید/افزایش تشعشعات هسته اي در توکيو

شبکه تلویزیونی سی ان ان از انفجار جدید در نیروگاه هسته ای فوکوشیما در ژاپن خبر داد.مقامات می گویند نمی توانند احتمال ذوب شدن در هر سه راکتور را که سیستم خنک کننده انها خراب شده است ، منتفی بدانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در راکتور شماره دو نیروگاه هسته ای فوکوشیما انفجار رخ داد .

به گزارش خبرگزاری انتخاب، شبکه تلویزیونی سی ان ان از انفجار جدید در نیروگاه هسته ای فوکوشیما در ژاپن خبر داد.



مقامات می گویند نمی توانند احتمال ذوب شدن در هر سه راکتور را که سیستم خنک کننده انها خراب شده است ، منتفی بدانند. این انفجار یک روز بعد از انفجار هیدروژنی در یکی دیگر از راکتورهای این نیروگاه رخ داد.

ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز نیروگاه فوکوشیما

منطقه پرواز ممنوع بر فراز نیروگاه فوکوشیمای ژاپن ایجاد شده است .
 
دولت ژاپن اعلام کرد ، به شعاع سی کیلومتر بر فراز نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما که در شمال توکیو واقع شده، ایجاد شده است.

نیروگاه فوکوشیما بر اثر زمین لرزه مهیب روز جمعه به شدت آسیب دید و چندین انفجار در آن روی داد.

آتش سوزي در راکتور چهارم نيروگاه فوکوشيما مهار شد

رسانه های محلی ژاپن امروز سه شنبه اعلام کردند، آتش سوزی در رئاکتور چهارم نیروگاه هسته ای فوکوشیما مهار شد.

 این آتش سوزی ساعات اولیه صبح امروز در پی انفجار در رئاکتور چهارم نیروگاه شماره یک فوکوشیما رخ داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، نیروگاه شماره یک فوکوشیما در دویست و پنجاه کیلومتری شمال شرقی توکیو واقع است.

2400 کشته و 15هزار ناپدید در فاجعه ژاپن

پلیس ملی ژاپن روز سه شنبه آمار رسمی قربانیان زلزله و سونامی روز جمعه را در شمال شرق این کشور دو هزار و چهارصد نفر اعلام کرد.
 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو،پ لیس ژاپن تاکنون دو هزار و چهارصد و چهارده کشته، سه هزار و یکصد و هجده ناپدید و یک هزار و هشتصد و هشتاد و پنج زخمی را شناسایی کرده است.

در آمار قبلی که روز دوشنبه منتشر شد، شمار قربانیان زلزله یک هزار و ششصد و چهل و هفت نفر اعلام شده بود.

اما مقامات ژاپن انتظار دارند این آمار با کشف اجساد در مناطق زلزله زده افزایش یابد.

رئیس پلیس استان میاگی، یکی از مناطقی که بر اثر زلزله خسارت فراوانی دیده است، اعلام کرد بی تردید شمار قربانیان از ده هزار نفر فراتر می رود.

 امدادگران روز سه شنبه اعلام کردند بعد از چهار روز از وقوع زمین لرزه نه ریشتری بخت زنده ماندن افراد ناپدید شده خیلی کم است.

از سرنوشت بیش از پانزده هزار ژاپنی که در زلزله و سونامی روز چهارشنبه ناپدید شدند خبری در دست نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن ؛ بیش از پانزده هزار نفر از مردم ژاپن بعد از وقوع زلزله دراین کشور همچنان ناپدیدهستند . نزدیک به پانصد هزار نفر هم در اماکن عمومی که برای اسکان زلزله زدگان اختصاص یافت زندگی می کنند .


ژاپن براي مقابله با تهديدات هسته اي از آمريکا درخواست کمک کرد

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در خبری فوری اعلام کرد ژاپن برای سرد کردن رآکتورهای فوکوشیما از نیروهای آمریکایی درخواست کمک کرده است.

 آمانو دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرد ژاپن از کارشناسان آژانس تقاضای کمک کرده است.

تشعشعات هسته اي در توکيو و حومه آن افزايش يافت

ژاپن اعلام کرد به دنبال انفجار در نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما تشعشعات هسته ای در توکیو و حومه آن با سرعت قابل توجهی افزایش یافته است.

وزارت فرهنگ ، آموزش ، علوم و فن آوری ژاپن اعلام کرد به رغم افزایش میزان تشعشعات هسته ای هیچگونه خطری سلامت افراد را تهدید نمی کند.

مقامات توکیو اعلام کردند میزان اندکی از مواد رادیو اکتیو همچون سزیم در این شهر مشاهده شده است و بنا بر گزارش مسئولان استان ایباراکی که در مجاورت استان فوکوشیما واقع شده نشت مواد رادیو اکتیو در این استان یکصد برابر میزان معمول شده است.

در استان کاناگاوا نیز انتشار مواد رادیو اکتیو ده برابر میزان همیشگی گزارش شده است.

تشعشعات هسته ای در مرکز استان سایتاما چهل برابر و در استان ایچیهارا چهار برابر افزایش داشته است.

وزارت علوم ژاپن اعلام کرد از مقامات استانها خواسته شده است تا میزان انتشار مواد رادیو اکتیو را به دقت زیر نظر داشته باشند.

در همین حال یوکیو ادانو سخنگوی کابینه ژاپن بامداد امروز سه شنبه از افزایش تشعشعات هسته ای در نزدیکی رئاکتور شمار سه نیروگاه شماره یک فوکوشیما خبر داد و اعلام کرد میزان این تشعشعات چهارصد برابر بیشتر از میزان مجاز آن برای شهروندان است. به گزارش خبرگزاری کیودو از توکیو ، کارشناسان هسته ای اعلام کرده اند بادهای شمالی مواد رادیو اکتیو را از استان فوکوشیما به توکیو و حومه آن انتقال داده است.
برچسب ها: ژاپن ، زلزله ، فوکوشیما
نظرات بینندگان