arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

دادگاه آمریکایی حکم به آزادی جاسوس اسرائیلی داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکلای مدافع «جاناتان پولارد» مامور اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا که از سال 1987 تاکنون به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در زندان های این کشور به سر می برد به خبرنگاران اعلام کردند که وی بنا به تصمیم یک دادگاه فرجام، 21نوامبر (30آبان) امسال آزاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جاناتان پولارد تحلیلگر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا درسال 1987 به اتهام دادن اطلاعات محرمانه به رژیم صهیونیستی محاکمه و به حبس ابد محکوم شد.

در حالی که برخی ناظران موضوع آزادی این جاسوس اسرائیلی را به موضوع توافق هسته ای ایران ربط داده و آن را اقدامی از سوی دولت آمریکا برای رفع کدورت سران تل آویو درمورد این توافقنامه دانسته اند، وکلای مدافع وی منکر چنین ارتباطی شده اند.

جان کری وزیر امورخار آمریکا نیز روز سه شنبه هنگام خروج از ساختمان کنگره این کشور با چنین پرسشی از سوی خبرنگاران روبه رو شد و در جواب فقط گفت: من حتی در این مورد با کسی یک کلمه هم گفت وگو نکرده ام.

جاناتان پولارد و همسرش ان پولارد در سال 1985 از سوی ماموران اف بی آی به اتهام خروج اسناد محرمانه دولت آمریکا از محل کار خود مورد بازجویی قرار گرفتند و سپس برای فرار از مجازات احتمالی به سفارت اسرائیل در این کشور پناهنده شدند اما مدتی بعد مقامات اسرائیلی آنها را به دولت آمریکا مسترد کردند.

پولارد یک سال بعد به جرم جاسوسی برای تل آویو به حبس ابد محکوم شد.
نظرات بینندگان