arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

زیباترین پارک‌های ملی جهان

"پارک ملی گراند کانیون" در آریزونای شمالی قرار داشته و رودخانه "کلرادو" از آن عبور می کند. رودخانه کلرادو یکی از بزرگترین رودخانه‌های جهان محسوب شده که از دو کشور مکزیک و آمریکا و پنج ایالت یوتا، آریزونا، نوادا، کلرادو و کالیفرنیا عبور می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ما پارک‌های ملی را اغلب به عنوان مکانی‌های وسیع، آرام، با زیبایی‌های طبیعی خیره کننده و مناسب برای بازدید هنگام تعطیلات یا سفر در نظر می گیریم. از این رو، در ادامه این مطلب برخی از زیباترین پارک‌های ملی در جهان را معرفی می کنیم.

پارک ملی گراند کانیون

زیباترین پارک‌های ملی جهان

"پارک ملی گراند کانیون" در آریزونای شمالی قرار داشته و رودخانه "کلرادو" از آن عبور می کند. رودخانه کلرادو یکی از بزرگترین رودخانه‌های جهان محسوب شده که از دو کشور مکزیک و آمریکا و پنج ایالت یوتا، آریزونا، نوادا، کلرادو و کالیفرنیا عبور می کند. "پیچ نعل اسبی" یکی از مشهورترین مناطق این رودخانه در پارک ملی گراند کانیون قرار دارد. 

پارک ملی اسنودونیا

زیباترین پارک‌های ملی جهان

"پارک ملی اسنودونیا" در کشور ولز قرار داشته و ناحیه‌ای حدود 2 هزار و 170 کیلومتر در ارتفاع یک هزار و 85 متری از سطح دریا در کوهستان "اسنودون" را پوشش می دهد. اسنودون مرتع‌ترین کوه در بریتانیا بوده و پارک ملی اسنودونیال نیز از چشم اندازهای فوق العاده و محیطی آرام سود می برد.

پارک ملی تاریخی مدائن صالح

زیباترین پارک‌های ملی جهان

"پارک ملی مدائن صالح" در عربستان قرار داشته و نام خود را از شهری باستانی به نام "مدائن صالح" که در شمال حجاز قرار دارد، گرفته است. در بازه زمانی 500 قبل از میلاد تا 100 پس از میلاد، ساکنان این منطقه آرامگاه‌هایی را با تراش سنگ ایجاد کرده‌اند. این سازه‌های شگفت انگیز از جاذبه‌های گردشگری اصلی این منطقه محسوب می شوند.

پارک ملی کروگر

زیباترین پارک‌های ملی جهان

"پارک ملی کروگر" در آفریقای جنوبی قرار داشته و بزرگترین پارک ملی در این کشور نیز محسوب می شود. این پارک ناحیه‌ای به وسعت 18 هزار و 989 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. پارک ملی کروگر منزلگاه گونه‌های مختلف جانوری از جمله پستانداران و پرندگان است. این پارک به دلیل "نبرد کروگر" نیز مشهور است.

پارک ملی ایگوازو

زیباترین پارک‌های ملی جهان

"پارک ملی ایگوازو" در آرژانتین و برزیل قرار داشته و منزلگاه آبشار ایگواسو و جنگلی گرمسیری، از زیباترین جاذبه‌های این دو کشور محسوب می شود. در سال 1984، پارک ملی ایگوازو در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. صدها آبشار در این پارک وجود دارند که بر زیبایی‌های طبیعی آن افزوده‌اند.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک

زیباترین پارک‌های ملی جهان

"پلیتویک"، یکی از زیباترین دریاچه‌های جهان در این پارک قرار دارد. "پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک" در کرواسی قرار داشته و کوهستان آلپ آن را احاطه کرده است. چندین آبشار و رودخانه کوچک با آب‌هایی شفاف و رنگ منحصر به فرد سبزآبی در این پارک وجود دارند.

پارک ملی ساگارماتا

زیباترین پارک‌های ملی جهان

"پارک ملی ساگارماتا" در کشور نپال و در ارتفاعات رشته کوه هیمالیا قرار دارد. این پارک ناحیه‌ای به وسعت یک هزار و 148 متر مربع را پوشش می دهد و از چشم اندازهای کوهستانی فوق العاده زیبایی برخوردار است.

پارک ملی کاکادو

زیباترین پارک‌های ملی جهان

"پارک ملی کاکادو" در استرالیا قرار داشته و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. کاکادو از جاذبه‌های طبیعی مانند مناظری زیبا و آبشارهایی بزرگ سود می برد. این پارک زیستگاه اصلی تمساح‌های آب شور است.

پارک ملی دئوسای

زیباترین پارک‌های ملی جهان

"پارک ملی دئوسای" در پاکستان و در ارتفاع 4 هزار و 114 متری از سطح دریا قرار دارد. فضای این پارک در فصل بهاری بسیار دیدنی بوده زیرا رویش میلیون‌ها گل زمین را فرش کرده و پرواز انواع مختلف پروانه‌ها بر زیبایی‌های طبیعی آن می افزایند.

پارک ملی هورتوباگی

زیباترین پارک‌های ملی جهان

"هورتوباگی" نخستین پارک ملی در مجارستان است. این پارک ناحیه‌ای به وسعت 800 کیلومتر مربع را پوشش داده و مکانی امن برای گونه‌های پرنده در معرض خطر، اسب‌های پرزوالسکی و پرندگان آبی محسوب می شود.


118سفر
نظرات بینندگان