arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۸۹

آیت الله امجد: دروغ های برخی روحانیون باعث شده که منبرشان بگیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بخش هایی از سخنان اخیر آیت الله امجد در پی می آید:

درس آقای بهجت یک کلمه بیش تر نبود و آن اینکه به علمتان عمل کنید /بزرگترین کرامت ایشان این بود که بنده ی خدا بود/دروغ های برخی روحانیون  باعث شده که منبرشان  بگیرد


1- آدم باید فراقت داشته باشد.خدا خواه باشد.انسان باید فکر بکند.ما (به جای فکر) توهم می کنیم خیال می کنیم و می گوییم فکر کردیم.باید فکر کرد. اگر فکر کنیم نتیجه می دهد. بیش از 300 آیه ی قرآن اشاره به تفکر دارد.

2-قرآن کتاب تربیت است و چون کتاب تربیت است همه قرآن را می فهمند ولی همه ی قرآن را اهل بیت می فهمند. باید زیاد قرآن خواند تا آدم باورش بیاید.

3-آیه ی ((وَذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِـباً فَـظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَیْهِ فَنادی فِی الظُّـلُماتِ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظّالِمِـینَ * فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَـجَّیْناهُ مِنَ الغَمِّ وَکَذ لِکَ نُـنْجِی المُـؤْمِنِـینَ)) گفته شده که اگر گرفتگی باشه موجب گشایش است. اثرش هم فوری است.البته شرطی هم دارد که دل هم (با زبان) بگوید.

4-درس آقای بهجت یک کلمه بیش تر نبود و آن اینکه به علمتان عمل کنید.(ولی) الان یک نفر شاگرد ندارد.این کراماتی که برای آقای بهجت می گویند که مثلا پشت سرش را می دید برای ایشان چیزی نیست. بزرگترین کرامت آقای بهجت این بود که بنده ی خدا بود. بزرگترین کرامت ایشان این بود که کراماتش را پوشاند.حالا الان بعضی ها کرامات خود را می نویسند.آقای بهجت رفت و همه چیز را هم با خودش برد.

5-این روز ها خیلی از مردم و بسیاری از نسل جوان از همه چیز اعتقادشان رفته. از اسلام و دین هم اعتقادشان دارد می رود.

6-کسی در قم منبرش گرفته است و منبرشکن شده است. رفت منبر و گفت : امجد بهترین است. گفتم : دروغ نگو. گفت :امجد بعد از امام زمان بهترین است. گفتم :دروغ نگو.چند تا اینطور دروغ گفت. گفتم : تو اینطور دروغ ها و حرف ها را می گویی که منبرت گرفته است؟؟!!

7-آقا دین یعنی تعقل و تعلق. دین یعنی اقبال و ادبار. اقبال به سمت خدا و ادبار از مادیات و (تعلق به) دنیا.

8-آقایان! شما دینتان را از ما آخوندها نگرفته اید.اشتباه ما ربطی به دین ندارد.شما دینتان را از اهل بیت و قرآن گرفته اید.اهل بیت خود را فدای شما کرده اند! سعی کنید با اهل بیت آشنا بشوید.

9-حدیث از قرآن مشکل تر است. چیزی که معقول نیست نباید گفت.بعضی چیز ها هم سنگین است.طرحش و توضیحش سخت است ( و کار هر کسی نیست) رجوع به روایات کار علامه طباطبایی است. نمی شود یک طلبه یک دانشجو یک روایت بگیرد و نظر دهد. روایات را و معارف دین را مجموع و کنار هم باید دید و بررسی کرد.

10-غیر معصوم هر کس بیاید سر قدرت خطرناک است. می خواهد چنگیز باشد یا قذافی یا من یا شما. مگر اینکه موافق و مخالف حق حرف زدن داشته باشند.

11-زمان جنگ هر کس هر طور می توانست کمک می کرد.لهاف و ... درست می کردند و می فرستادند.یک پیره زنی یک بسته فرستاده بوده. جعبه ای مقوایی و سبک.باز می کنند می بینند داخل جعبه، قوطی کمپوت خالی است. آن را درست کرده ، لبله هایش را صاف کرده فرستاده و نوشته : «برادر رزمنده! من چیزی جز این قوطی نداشتم از این جای لیوان استفاده کنید.» من این را که شنیدم گریه ام گرفت. من یک هفته است گیج این ماجرا هستم. مردم این هستند.مردمِ خوبی اندچه کسی گفته مردم مهم نیستند یا محترم نیستند؟! مردم ما اینگونه اند اگر از ما صداقت ببینند جان خود و عزیزانشان را فدا می کنند.

12- برای رسیدن فرج دعا کنید. آقا فرج برای ما کم رنگ است. نه واقعا بخواهید که خدا فرج امام زمان را برساند. واقعا! اگر فرج عمومی هم نشود فرج اختصاصی (برای خود فرد) می شود.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
1
متاسفانه دروغ بعضی ها مرضی است که جامعه دینی را فرگرفته !
که سره از ناسره تشخیص داده نمی شود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
2
درود بر آیت الله امجد بزرگوار
کمال زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
1
چرا برنامه ای برای مبارزه با دروغ ندارید؟ در عرصه سیاست مثلا اگر کسی وعده داد پول نفت را سر سفره مردم می آوریم و بعد زد زیرش.
نظرات بینندگان