arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

خبرهای خوش ابتکار برای محیط‌بان‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با روی کار آمدن دولت یازدهم مسئله محیط زیست از اهمیت بیش‌تری برخوردار شد و با منصوب شدن معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور علاوه بر اینکه در حوزه بهره‌برداری صحیح از محیط زیست و نجات منابع طبیعی ملی وعده‌هایی داده شد، بهبود وضعیت معیشتی محیط‌بانان و پیگیری مسائل حقوقی آنها نیز جزو برنامه‌ها و تصمیمات جدی سازمان قرار گرفت.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به 9 مرداد روز جهانی محیط بانان و تلاش‌های سازمان محیط زیست برای آنان اعلام کرد: محیط‌بانان استخدام رسمی سازمان محیط زیست هستند، البته در این حوزه سازمان دچار کمبود است و تلاش داریم این کمبود جبران شود؛ به طوری که در حال حاضر میزان سختی کار آنها به 3000 امتیاز افزایش یافته و اجرای درجه‌بندی محیط‌بانان به منظور بهبود شرایط آنان در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد محیط‌بانان در کشورکم است، خاطرنشان کرد: اقدامات بسیاری در مورد تقویت دوره‌های آموزشی محیط‌بانان صورت گرفته و آموزش تخصصی 850 نفر در سطح ملی و تغییر وضعیت 450 محیط‌بان در راستای بهبود وضعیت آنها انجام شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این سازمان توجه ویژه‌ای به جایگاه اجتماعی محیط‌بانان و معرفی آنها در رسانه‌ها به صورت گسترده دارد، گفت: در سطوح ملی سال گذشته در جشنواره شهید رجایی یک محیط‌بان نشان ملی دریافت کرد.

ابتکار در ادامه با اشاره به پیگیری مشکلات حقوقی محیط‌بانان کشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: سال 92 که من مسئولیت سازمان را برعهده گرفتم هشت محیط‌بان حکم اعدام داشتند. در حال حاضر مسائل حقوقی بعضی از این محیط‌بانان حل شده و دو نفر از آنها به زودی مشکلاتشان مرتفع خواهد شد.

وی همچنین در مورد اختیارات محیط‌بانان افزود: محیط‌بانان به عنوان ضابط قوه قضاییه اجازه حمل سلاح دارند و یگان حفاظت محیط زیست هستند.
نظرات بینندگان