arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۸۹
گزارش "انتخاب" از درگیری ها در بحرین؛

حمله و تیراندازی نیروی های امنیتی به مردم در میدان لولو/مردم: نیروهای سعودی برای سرکوب ما آمده اند/5 کشته و صدها زخمی

نیروهای امنیتی بحرین روز چهارشنبه به بیمارستان سلمانیه که یکی از بزرگترین مراکز پزشکی منامه است،یورش بردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای امنیتی بحرین روز چهارشنبه به بیمارستان سلمانیه که یکی از بزرگترین مراکز پزشکی منامه است،یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از سی ان ان، محمد جمجون خبرنگار این شبکه در منامه به نقل از دو تن از پزشکان این مرکز گفت،پلیس و نیروهای ارتش از صبح امروز بیمارستان را به محاصره خود در آورده اند و اجازه نمی دهند کسی وارد یا خارج شود. یکی از پزشکان بیمارستان در تماس با خبرنگار سی ان ان گفته است که همه بسیار وحشتزده هستند زیرا نیروهای امنیتی هم اکنون وارد بیمارستان شده اند،از این رو افراد برای پنهان شدن به اتاق ها می روند.



این نیروها پرسنل بیمارستان را کتک می زنند. محمد جمجون درباره علت این یورش نیز گفت،وقتی درگیری رخ می دهد و عده ای کشته و زخمی می شوند،منابع خبری و مردم برای گرفتن اطلاعات به بیمارستان ها می روند.

از این رو حکومت به منظور جلوگیری از درز اطلاعات ظاهرا تصمیم گرفته است به بیمارستان ها یورش ببرد.

وی درباره دخالت نیروهای سعودی در این درگیری ها نیز گفت،مقامات سعودی در چهل و هشت ساعت گذشته گفته اند که نیروهایشان در قالب نیروی شورای همکاری خلیج فارس به بحرین اعزام شده اند و قرار نیست مقابل تظاهرکنندگان قرار بگیرند.وظیفه آنها فقط محافظت از تاسیسات دولتی در جنوب بحرین است.

جمجون افزود،اما گزارش های ضد و نقیضی از حضور این نیروها در منامه وجود دارد.ورود نیروهای سنی به بحرین در نظر مردم این کشور اقدامی بسیار تحریک آمیز تلقی می شود و اعتراض زیادی میان گروههای مخالف ایجاد کرده است.

اوضاع در بحرین بحرانی است

به گزارش بی بی سی ،اوضاع در بحرین بحرانی است. خودروهای نظامی با حمایت هلیکوپترهای آپاچی، صبح امروز موانعی را که معترضان در اطراف میدان اللؤلؤ ایجاد کرده بودند برداشتند و به آنان حمله کردند.

نیروهای امنیتی بحرین چادرهای معترضان را در این میدان آتش زدند و با استفاده از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش آنان را مجبور به ترک میدان کردند.

براثر درگیری امروز نیروهای امنیتی با معترضان ،شماری کشته و زخمی شده اند.

گزارشگر بی بی سی گفت اوضاع در بحرین لحظه به لحظه بحرانی تر و پیچیده تر می شود.

خیابانها منامه قرار بود در این روزها میزبان تماشاگران مسابقات معروف فرمول یک باشد اما هم اکنون راندن خودرو در این خیابانها امکان پذیر نیست زیرا معترضان شیعی با موانع متعدد آنها را بسته اند.

با این حال به نظر می رسد نیروهای سپر جزیره که به منظور برقراری آرامش وارد بحرین شده اند در پی این هدف نیستند.

جوانان شیعه معتقدند آنان برای سرکوب وارد بحرین شده اند.

تلویزیون رسمی بحرین اعلام کرد ارتش حق دارد برای برقراری آرامش در کشور هر اقدام لازمی را انجام دهد.

بیمارستان ها هم اکنون پر از زخمی هایی است که در درگیری با نیروهای امنیتی زخمی و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده اند با این حال نیروهای امنیتی حتی به آمبولانس ها نیز حمله می کنند.



تیراندازی توسط ماموران پلیس

نیروهای پلیس به روی معترضان در بحرین آتش گشودند. خبرنگار شبکه خبری الجزیره انگلیسی در گزارشی از منامه، پایتخت بحرین، با اشاره به حضور گسترده نیروهای امنیتی گفت چندین بالگرد نظامی نیز بر فراز میدانی که معترضان در آن تجمع کرده اند در حال گشت زنی هستند.

نیروهای پلیس با حمایت تانک ها در حال عقب راندن معترضان هستند.

گاز اشک آور هم شلیک شده است.

هنوز مشخص نیست آیا این نیروهای پلیس بحرینی هستند یا همان نیروهای عربستانی هستند که به بحرین اعزام شده اند.

اما ظاهرا به نظر می رسد پلیس های محلی باشند. به نظر می رسد تعداد معترضان که در میدان تجمع کرده اند بین پانصد تا یکهزار نفر باشد.

صدها نفر زخمی در پی حمله به مردم

شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش گزارش داد : منابع بحرینی گفتند در حمله نیروهای نظامی به میدان اللؤللؤ در مرکز شهر منامه صدها نفر زخمی شده اند.

الجزيره: در يورش نيروهاي امنيتي در منامه پنج نفر کشته شدند

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد، در یورش صبح امروز نیروهای امنیتی به تجمع کنندگان در میدان اللؤلؤ منامه پایتخت بحرین پنج نفر کشته شدند.

تلويزيون بحرين ادعا کرد تحصن کنندگان در خودروها سلاح پنهان کرده اند

تلویزیون دولتی بحرین تصاویری از چندین دستگاه خودرو را پخش کرد. تلویزیون بحرین مدعی شد تحصن کنندگان این سلاحها را در خودروها پنهان کرده بودند تا علیه نیروهای امنیتی بحرینی به کار ببرند .



العالم:نيروهاي اشغالگر سعودي آب و برق منطقه اي را در بحرين قطع کرده اند

شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش گزارش داد : ارتش اشغالگر عربستان برق و آب منطقه کرباباد را در بحرین قطع کرده است و صدای تیراندازی در سراسر این منطقه به گوش می رسد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
0
حقشونه . شب بعد بازی فوتبال ایران و بحرین افتادم که تماشاگران بحرینی با پرچم عربستان به رقص پایکوبی می پرداختند . دم سربازان عربستانی گرم . خوش خدمتی گاهی نتیجه عکس داره .
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
0
0
حرف ورزش را از مسائل عقيدتی بايد جدا کرد.
نظرات بینندگان