arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۸۹

درگذشت سيدعلي موسوي بهبهاني

دكتر موسوي بهبهاني، استاد پيشين دانشگاه، روز گذشته (سه‌شنبه، 24 اسفندماه) در سن 84 سالگي از دنيا رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سيدعلي موسوي بهبهاني درگذشت.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا دكتر موسوي بهبهاني، استاد پيشين دانشگاه، روز گذشته (سه‌شنبه، 24 اسفندماه) در سن 84 سالگي از دنيا رفت.

مراسم تشييع پيكر اين پژوهشگر و مصحح نيز ساعت 9:30 فردا (پنج‌شنبه، 26 اسفندماه) از مقابل دانشگاه تهران برپا خواهد شد.

دکتر سيدعلي موسوي بهبهاني متولد سال 1305 در بهبهان بود. پس از گذراندن تحصيلات مکتبخانه‌يي به قم رفت (1325) و پس از مدتي تحصيل در حوزه‌ي علميه وارد دانشکده‌ي علوم معقول و منقول دانشگاه تهران شد. بهبهاني در سال 1328 فارغ‌التحصيل شد و در سال 1332 تحصيلات خود در حقوق را نيز در دانشگاه تهران به پايان رساند. در سال 1337 هم دکتري فلسفه‌ي خود را از همان دانشگاه دريافت کرد. او علاوه بر همکاري با دکتر معين در لغت‌نامه‌ي دهخدا، در دانشگاه تهران نيز تدريس مي‌کرد. در سال 1350 به دانشگاه اوترخت هلند براي تدريس زبان فارسي و اسلام‌شناسي رفت و پس از بازگشت، تدريس را تا زمان بازنشستگي ادامه داد.

آثار باقي‌مانده از اين مصحح عبارت‌اند از: القبسات ميرداماد، صاين الدين علي بن محمد ترکه اصفهاني، حکيم استرآبادي ميرداماد، شرح الدره الفاخره، عيار دانش مشتمل بر الهيات و طبيعيات، عيون المسائل و سير حکمت و عرفان اسلامي، کليات معارف اسلامي، منطق ابن حزم و نگارش بخشي از لغت‌نامه دهخدا.
نظرات بینندگان