arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۸۹

آیت الله مکارم شیرازی: عيد نوروز، عيدي ملي است نه اسلامي

وي، با بيان اين که به دنبال خرافات رفتن به بهانه عيد نوروز يکي از عواملي است که موجب مي‌شود رضايت امام زمان(عج) را از دست بدهيم، تصريح کرد: با اطلاعاتي که پيدا کرديم معلوم شده است که خرافات در حال کمرنگ شدن است و برگزاري مراسم چهارشنبه سوري در شب گذشته هم همين امر را نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایت الله مکارم شیرازی با اشاره به نزديک شدن به عيد نوروز، اظهار داشت: به پايان سال نزديک مي شويم و ايام عيد فرا مي رسد که معمولا ايام شادي و سرور مردم است. عيد نوروز، عيدي ملي است نه اسلامي، اما مي‌توانيم عيدي داشته باشيم که مطلوب اسلام و مورد رضايت امام زمان(عج) باشد و البته بالعکس نيز مي توانيم عيدي داشته باشيم که امام زمان(عج) را ناراحت کند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، وي، با بيان اين که به دنبال خرافات رفتن به بهانه عيد نوروز يکي از عواملي است که موجب مي‌شود رضايت امام زمان(عج) را از دست بدهيم، تصريح کرد: با اطلاعاتي که پيدا کرديم معلوم شده است که خرافات در حال کمرنگ شدن است و برگزاري مراسم چهارشنبه سوري در شب گذشته هم همين امر را نشان داد.

اين مرجع تقليد افزود: اگر عيد نوروز جنبه خرافي به خود بگيرد، مورد تأييد اسلام نيست اما اگر به دور از خرافات باشد و جنبه هاي مثبت آن از جمله نظافت، خانه تکاني، کمک به ايتام، صله رحم، دوستي بيشتر مردم با هم و ... تقويت شود، عيد نوروزي خواهد شد که نه تنها اسلام مخالف آن نيست، بلکه آن را تبليغ مي‌کند.

آيت‌الله مکارم شيرازي، هشدار داد: مردم مسلمان بايد مراقب باشند که عيد نوروز به مسابقه تجمل پذيري و مسابقه‌اي که بخواهند در آن اسراف کنند، تبديل نشود؛ چرا که طبق دستورات اسلام زندگي ها بايد ساده باشد، چنانکه امام علي(ع) نيز فرموده اند که اگر زندگي سنگين شد، همه زير بار آن بار سنگين آن مي‌مانند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
1
منظورشون زير بار شکره ؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
1
اين عيد هم مليست هم دينيست وهم الهی است و به تمام جهان هستی تعلق دارد. دعای تحويل سال يا تغيير بساط طبيعت را چه کسی به سلمان فارسی ياد داد. مگرعلم نجوم با علوميکه شما در حوزه ياد ميگيريد چه تفاوتی دارد؟ همين اعياد ملی هستند که تمام اقوام و ملل فلات گذشته ايران را بهم نزديک و پيوند ميدهد. شما به درس و مشق خود برس و اگر دوست نداری عيد را جشن نگير!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
2
نوروز جشن کهن ما ایرانیان است و با دین عزیزمان اسلام هیچ منافاتی ندارد.
لطفا به فکر دور کردنمان از هویت ایرانی مان نباشید.
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
0
ای خدا با چه زبونی بگم اول ایرانی بودیم که مسلمون شدیم. نه برعکس. چرا میخواید فرهنگ ملیمون رو جدا کنید. مگه ایران باستان چه هیزم تری به شما فروخته ؟ من هم ایرانیم هم مسلمووون
نظرات بینندگان