arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

تعیین جنسیت جنین با تغذیه

عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: غذاهایی که مادر قبل و در زمان بارداری استفاده می کند تاثیر بسیار مستقیمی بر تعیین جنسیت جنین دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر فاطمه نجات بخش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ایا تعیین جنسیت جنین از نظر طب سنتی بررسی و مورد تایید قرار گرفته شده است، گفت: غذاهای گرم و مقوی باعث می شود جنین پسر شود بنابراین افرادی که پسر دوست هستند باید سعی کنند از غذاهای سردی بخش کمتر استفاده کنند.
نجات بخش همچنین افزود: این افراد باید در مصرف گرمی ها هم زیاده روی نکنند چراکه موجب ایجاد سوء مزاج های گرم در کل بدن و ناباروری در افرادی که مزاج پایه ای آنها گرم است می شود.
این عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افرادی که خواهان فرزند دختر هستند نیز باید در حد نیاز از مواد غذایی سرد استفاده کنند چرا که مصرف بیش از حد آن بسیار خطرناک تر از مواد غذایی گرم خواهد بود.


ناباروری مردان و درمان آن در طب سنتی

وی با اشاره به اینکه ضعف عمومی بدن مهمترین دلیل ناباروی مردان است، توضیح داد: سوء مزاج های گرم، سرد، خشک و مرطوب در مردان به صورت مستقیم بر دستگاه تناسلی آنها تاثیر گذار است و موجب ایجاد اختلال در سایر سیستم های بدن مانند قلب، کلیه، کبد و مغز می شود که ناباروری در مردان را در پی خواهد داشت.
نجات بخش با ارائه راهکارهایی برای درمان ناباروری مردان اظهار کرد: افرادی که تعداد اسپرم های آنها کم است یک قاشق نخود را شب خیس کنند و صبح به صورت ناشتا بخورند یا آب آن را با یک قاشق عسل مخلوط کنند و بنوشند.
این عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: مواد غذایی مانند: لوبیا، زردک و هویج فرنگی، شلغم، پیاز، پسته ، بادام، نارگیل، فندق و نخود آب تاثیر بسزایی بر افزایش تعداد اسپرم های مردان دارد.
وی در ادامه حاطر نشان کرد: مواد غذایی همچون گردو، بالنگ، زردک، شیر، برنج، خاگینه به خصوص اگر به آن ادویه جاتی مانند؛ دارچین و زنجبیل اضافه شود، شله زرد، تخم مرغ به همراه پیاز داغ و پودر زنجبیل در تقویت نیروی جنسی و برطرف کردن ناباروری در مردان بسیار موثر هستند.
نجات بخش در پایان به چند تقویت کننده برای مردان اشاره کرد و گفت: طب سنتی برای تقویت هر یک از قسمت های بدن مردان مواد غذایی خاصی را توصیه می کند که عبارتند از:

1- برای تقویت معده در مردان بهتر است از انار، سیب و ادویه جاتی مانند؛ زعفران، دارچین، زیره میخک و مربای زنجبیل، پسته و کشمش استفاده شود.


2- افرادی که مشکل مغزی دارند می توانند با خوردن مغزهایی چون؛ فندق، پسته و بادام به همراه شکر و ماش، نخود به همراه زرده تخم مرغ، انجیر، انگور مویز و کشمش این ضعف را جبران کنند.
 

3- در تقویت کبد خوردن مغزهایی مانند پسته، بادام، فندق، مویز، آب میوه هایی مانند انار، سیب و ماش توصیه می شود.


4- برای تقویت قلب نیز سیب، به، نارنگی، گلابی، آناناس، عرق بیدمشک و زرده تخم مرغ بسیار موثر است.

 
5- افرادی که از مشکلات کلیوی رنج می برند نیز می توانند با خوردن شیر گوسفند و شتر، برنج، انار، مویز آن را تقویت کنند.

 
منبع: فارس
نظرات بینندگان