arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

آماده باش داعش به نيروهاي خود در "حلب" سوريه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گروه تروريستي تکفيري «داعش» از بيم تشديد و افزايش حملات ائتلاف بيم المللي به رهبري آمريکا در شمال حلب به حالت آماده باش درآمد.

گروه تروريستي تکفيري «داعش» بار ديگر عناصر خود را در مناطقي که طي ماه گذشته در ريف شمال شرقي حلب و در نزديکي مرزهاي ترکيه تصرف کرده بود، مستقر کرد.

اين اقدام داعش پس از آن صورت گرفت که رسانه‌ها خبرهايي مبني بر قصد آمريکا جهت افزايش حملات هوايي خود از پايگاه نظامي «انجرليک» ترکيه عليه داعش را دارد.

در اين ارتباط منابع نزديک به ائتلاف تروريستي «الجبهه الشاميه» که با داعش در شمال حلب درگير است، اعلام کرد که داعش عناصر خود را که پيشتر در تپه‌هاي شهرک الراعي و شهر جرابلس مقابل مرزهاي ترکيه مستقر کرده بود، به مناطق امن‌تر و پنهاني‌تر منتقل کرده تا به راحتي امکان شناسايي و حمله از سوي جنگنده‌هاي ائتلاف بين المللي ضد داعش به رهبري آمريکا وجود نداشته باشد.

به گفته اين منابع داعش اگرچه معتقد است که در آينده خطرهاي بيشتر و شديدتري در انتظارش است، اما بر اين باور که اين خطرها از سوي ترکيه نخواهد بود، چون آنکارا در مبارزه‌اش با داعش جدي نيست و اگر خطري متوجه اين گروه است، از جانب آمريکاست.

اين منابع خاطر نشان کردند که داعش در قبال آمريکا دست بسته نخواهد بود، به همين دليل اين گروه تمام عناصر خود را در شهرهاي الباب، منبج و جرابلس و همچنين شهرک‌هاي الراعي، صوران، اخترين و مارع به حالت آماده باش درآورده است.

اين گروه همچنين عناصر خود را در خانه‌هاي مسکوني مخفي کرده و زندانيان خود را براي از بين بردن احتمال فرار آنها به مناطق نامعلومي که در تصرف اين گروه است منتقل کرده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان