arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹

"کتابی منتشر نمی کنم تا وقتی دیکه..."

جمال ميرصادقي با اعلام انصراف از چاپ دو كتابش، مي‌گويد تا روشن نشدن تكليف آثارش، ديگر كتابي براي چاپ نمي‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمال ميرصادقي با اعلام انصراف از چاپ دو كتابش، مي‌گويد تا روشن نشدن تكليف آثارش، ديگر كتابي براي چاپ نمي‌دهد.

اين داستان‌نويس پيشكسوت به ایسنا، گفت: چند عنوان اثر را مدت‌هاست براي دريافت مجوز فرستاده‌ام؛ اما از آن‌ها خبري نيست. بعد از گذشت يك سال و چند ماه كه در انتظار دريافت مجوز رمان «آسمان رنگ رنگ» بودم، اصلاحيه‌هاي غريبي بر كتاب وارد شد كه من عملا از چاپ آن منصرف شدم. اين كتاب قرار بود از سوي نشر اشاره منتشر شود. همچنين اثر ديگرم، كتاب تأليفي و انتقادي «زنان داستان‌نويس نسل سوم» است كه از سوي نشر مرواريد از يك سال پيش براي دريافت مجوز ارسال شده بود. پس از اعلام نظر ارشاد مبني بر حذف چند داستان و همچنين اعمال اصلاحيه‌هايي بر داستان‌هاي ديگر، ناگزير از چاپ اين كتاب هم تا زماني كه شرايط اين‌گونه باشد، منصرف شدم.

او در ادامه عنوان كرد: الآن هم دو رمان ديگر نوشته‌ام كه در اين وضعيت ترجيح مي‌دهم آن‌ها را براي دريافت مجوز ارسال نكنم. رمان‌هاي «دو چراغ آبي روشن» و «پيش از آن‌كه خبر شوي، عاشق شده‌اي» را مدتي است كه تأليف كرده‌ام؛ اما مي‌بينم در اين شرايط كتاب مي‌رود و تا يكي دو سال از آن خبري نمي‌شود؛ پس ترجيح مي‌دهم آن‌ها را به چاپ نسپرم. ضمن اين‌كه هنوز تكليف آثاري كه به ناشر داده‌ام، معلوم نيست؛ خب روشن است كه نخواهم در اين شرايط كتابي چاپ كنم.

ميرصادقي يادآور شد كه از مدت‌ها پيش، مجموعه‌ي داستان «سپيده‌دمان» و كتاب‌هاي « راهنماي رمان‌نويسي» و «پيشكسوت‌هاي داستان كوتاه» را در نوبت دريافت مجوز دارد؛ اما از آن‌ها خبري نيست.
نظرات بینندگان