arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

حمله جنگنده هاي سعودي به شهرهاي تعز، لحج و صنعا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 حملات هوايي جنگنده هاي عربستان به شهر تعز ، شهادت دو کودک و زخمي شدن ۷ نفر ديگر در بمباران صعده و هلاکت ۳۱ تروريست القاعده و مزدور آل سعود در عدن و لحج از آخرين تحولات يمن است.

به گزارش منابع عربي، جنگنده هاي عربستان در حملات هوايي خود به شعر تعز يک منزل و منطقه جبل عمان در غرب فرودگاه تعز را بمباران کردند. بر اين اساس در حملات هوايي عربستان به مناطق مختلف استان صعده نيز دو کودک يمني به شهادت رسيده و ۷ نفر ديگر زخمي شدند.

در همين حال يک منبع محلي تاکيد کرد: حملات وحشيانه عربستان به مناطق مختلف استان صعده منجر به شهيد و زخمي شدن ۹ شهروند يمني و آسيب ديدن دو منزل و اراضي کشاورزي شد. به گفته وي جنگنده هاي عربستان منطقه «کتاف» را با بيش از ۷۰ فروند موشک هدف قرار دادند و بمباران اين مناطق به صورت مداوم ادامه دارد.

خبر ديگر اينکه، يک مقام نظامي در وزارت دفاع يمن از کشته شدن ۳۱ نفر از تروريست هاي القاعده و مزدوران عربستان در لحج و عدن طي دو روز گذشته خبر داد. اين مقام نظامي تصريح کرد: نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي با تمام توان در برابر تروريست هاي القاعده و مزدوران آل سعود ايستاده اند و لحظه اي از تعقيب تروريست ها و مواجهه با آنها دست بر نخواهند داشت.

از سوي ديگر اتحاديه اروپا نسبت به وقوع فاجعه انساني در يمن هشدار داد و خواستار تحقق آتش بس انساني به منظور رساندن کمک هاي انساني به آسيب ديدگان و آوارگان جنگ شد.

نماينده اتحاديه اروپا در امور انساني با بيان اينکه آتش بس براي رساندن کمک هاي ضروري به شهروندان يمني امري ضروري است، نسبت به وقوع فاجعه انساني در صورت ادامه وضعيت کنوني هشدار داد. گفتني است طبق گزارش ها در حال حاضر ۸۰ درصد از شهروندان اين کشور نياز به کمک هاي فوري انساني دارند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان