arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

تایید سفر مقام امنیتی سوریه به عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
یک مقام عربستان سعودی سفر علی مملوک رئیس اداره امنیت ملی سوریه به ریاض را تایید کرد.

به گزارش صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، یک مقام عربستانی اعلام کرد سفر علی مملوک به ریاض به درخواست روسیه انجام شد.

این مقام سعودی افزود: ما برای از بین بردن هر نوع بهانه ای درباره اینکه عربستان در راه دستیابی به راه حل برای بحران سوریه کارشکنی می کند، با سفر هیئت نظام سوریه بر اساس درخواست روسیه موافقت کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ما از علی مملوک خواستیم حزب الله و دیگر شبه نظامیان طایفه ای از سوریه خارج شوند تا عربستان در مقابل حمایت از مخالفان سوریه را متوقف کند تا سوریها مشکلات شان را خودشان حل و فصل کنند. مملوک خواستار زمان برای فکر کردن و بررسی این درخواست شد.

شبکه سعودی الحدث با پخش گزارشی اعلام کرد سفر هیئت نظام سوریه به جده بود و این نشست با حضور هیئت روسی به صورت سه جانبه برگزار شد.

مقام عربستانی گفت: روسیه عربستان را به کارشکنی در دستیابی به راهکار سیاسی در سوریه و تقویت گروه های تروریستی با حمایت از مخالفان سوریه متهم می کند. طرف سعودی این اتهامات را رد کرد و از روسیه خواست به دنبال راه حل سیاسی برای بحران سوریه باشد. طرف سعودی طرحی را برای حل بحران سوریه به روسیه پیشنهاد کرد. نظام بشار اسد در این دیدار در برابر هیئت روسی رسوا شد.

طرح عربستان توقف حمایت ریاض و متحدانش از مخالفان سوری را به خروج ایران، حزب الله و شبه نظامیان شیعی از سوریه مشروط کرده است.

منابع سعودی این مسئله را که عربستان از هیئت نظام سوریه خواست از ایران دور شود تکذیب کرد.

روزنامه الاخبار لبنان نخستین بار دیدار علی مملوک با محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود جانشین ولیعهد عربستان را فاش کرد.
نظرات بینندگان