arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

امیر خوشگله، سلطان سرقت

امير ٢٢ ساله ميلياردر است. ده‌ها دستگاه آپارتمان در گوشه گوشه پايتخت به نام او است. ده‌ها دستگاه خودروي لوكس هم در پاركينگ خانه‌اش خوابانده. اما سند هيچ كدام از اين اموال به نامش نيست. او همه آنها را با پول‌هاي سرقتي خريده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«امير خوشگله» مغز متفكر ده‌ها باند سرقت و زورگيري پايتخت است كه هويت واقعي‌اش تا زمان دستگيري، همچون رازي براي همدستانش باقي مانده بود. پليس تهران، او و ٢٥ همدست ديگرش را دستگير كرده و پرده از سرقت‌ها و زورگيري‌هاي خشن باند‌هاي زير دستش برداشته است.
 
مرداد ماه امسال به دنبال دستگيري تعدادي از اعضاي باندهاي سرقت و زورگيري خشن كه اقدام به كيف‌قاپي، زورگيري، گردنبند قاپي، زورگيري با تصادف ساختگي و سرقت‌هاي به عنف منازل در پايتخت و شهرهاي ديگر كشور مي‌كردند، پرونده پسري ٢٢ ساله مشهور به «امير خوشگله» روي ميز كارآگاهان اداره هجدم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

در جريان بازجويي‌ها، نام «امير خوشگله» لحظه‌اي از زبان ٢٥ سارق و زورگير دستگير شده نمي‌افتاد. آنها كه در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف پايتخت و ساير شهرهاي كشور اعتراف كرده بودند، از او به عنوان سركرده‌اي نام مي‌بردند كه هرگز با او روبه‌رو نشده‌اند و هويتش همانند رازي براي‌شان باقي مانده است.
 
با ثبت اعترافات متهمان، شناسايي كردند هويت واقعي مغز متفكر باندهاي سرقت و زورگيري آغاز شده بود. در حالي كه تنها يك نام از او در اختيار كارآگاهان بود اما سرانجام با بررسي تصاوير به دست آمده از متهم متواري و بررسي بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس، هويت واقعي او كشف شد. ديگر مشخص شده بود كه سركرده باند امير ٢٢ ساله است كه پيش از اين به اتهام ارتكاب به سرقت‌هاي خشن نيز دستگير و روانه زندان شده است.
 
با كشف هويت او كارآگاهان محل سكونت خانواده‌اش را در منطقه سلطان‌آباد نيز شناسايي كردند و تحت كنترل نامحسوس قرار دادند. با اين حال تحقيقات پليس نشان مي‌داد متهم با آگاهي از تحت تعقيب بودن، به شكل مخفيانه زندگي مي‌كند. همزمان با تحقيقات پليس براي شناسايي مخفيگاه متهم، ماموران موفق به شناسايي تعدادي از املاك، باغ و اراضي شدند كه سركرده باند با استفاده از پول‌هاي به دست آمده از صدها فقره سرقت در مناطق پرند، پرندك، سلطان‌آباد، شهريار و گلستان خريداري كرده است. كارآگاهان همچنين موفق به كشف بيش از ١٣ دستگاه انواع خودروهاي سواري خارجي مزدا، هيوندا، آزرا، كوپه و... شدند كه متهم با پول‌هاي سرقتي آنها را خريداري كرده و هر بار پس از مدت كوتاهي و در بعضي موارد به دليل تصادف آنها را تعويض كرده است.
 
با مشخص شدن سوابق متهم در سركردگي باندهاي سرقت و زورگيري، مشخصات او در اختيار گشت‌هاي پليس آگاهي در سطح كشور قرار گرفت و سرانجام نهم مرداد ماه خبر رسيد كه او همراه سه زن و پنج مرد ديگر پس از سرقت از يك خانه ويلايي توسط پليس دستگير شده است.

با دستگيري متهم، او به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد. سارق ميلياردر در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به ده‌ها فقره سرقت به عنف اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: «طي سال‌هاي گذشته، با ٢٥ نفر از همدستانم باندهاي سرقت و زورگيري را تشكيل داده بودم. علاوه بر اين با همدستي يكي از مجرمان سابقه‌دار به نام مهدي به شيوه تصادف ساختگي يا زاغ‌زني از بانك‌ها اقدام به ده‌ها فقره سرقت و زورگيري كرده‌ام. هيچ كدام از همدستانم من را نمي‌شناختند و تنها يك نام از من داشتند.»
 
با اعتراف سركرده باند، مخفيگاه آخرين عضو فراري حلقه سارقان خشن در استان گيلان شناسايي و او نيز در اقدامي ضربتي دستگير شد. سرهنگ كارآگاه داوودفرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف مهدي به همدستي با سركرده باند، از انتشار تصوير دو متهم پرونده با دستور قضايي خبر داد و گفت: «با توجه به سوابق هر دو متهم در تعدد سرقت‌هاي به عنف و براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي و همچنين ساير شاكيان و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصوير هر دو متهم از سوي بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه ٣٤ تهران صادر شده و شهرونداني كه توسط آنها مورد سرقت يا زورگيري قرار گرفته‌اند مي‌توانند براي پيگيري شكايت خود به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.»

فرادید
نظرات بینندگان