arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹
آمریکا: شوراي امنيت اجازه توسل به زور در ليبي را داده

حمله هوايي عليه ليبي ظرف چند ساعت آينده انجام مي شود

فرانسوا بارون ،‌سخنگوی دولت فرانسه، اعلام کرد اقدام نظامی علیه لیبی ظرف چند ساعت آینده انجام میشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرانسوا بارون ،‌سخنگوی دولت فرانسه، اعلام کرد اقدام نظامی علیه لیبی ظرف چند ساعت آینده انجام میشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ بارون گفت: فرانسه نیز در حمله هوایی علیه نیروهای وفادار به معمر قذافی شرکت می کند. بارون به رادیو آر تی ال گفت: حمله هوایی به لیبی با سرعت و ظرف چند ساعت آینده انجام میشود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج شنبه با تصویب ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی ، راه را برای حمله هوایی به این کشور هموار کرد. بارون گفت: هدف اقدام نظامی حفاظت از مردم لیبی و آزادی آنهاست و این به معنای سقوط دولت قذافی است.

پیشتر دیپلماتها حمله هوایی به رهبری انگلیس، فرانسه و آمریکا را قریب الوقع می دانستند.

با این حال اعزام نیروهای زمینی به لیبی بعید به نظر می رسد.

سوزان رايس: شوراي امنيت اجازه توسل به زور در ليبي را داده است

سفیر امریکا در سازمان ملل متحد گفت : شورای امنیت در پاسخ به مردم لیبی و اتحادیه عرب اجازه توسل به زور از جمله ایجاد منطقه پرواز ممنوع در لیبی را داده است. به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی ؛ سوزان رایس در نشست شورای امنیت برای بررسی پیش نویس قطعنامه لیبی گفت ..

هدف شورای امنیت بسیار روشن است ، شورای امنیت می خواهد از غیر نظامیان بی گناه در لیبی محافظت کند .

در بیست و ششم فوریه شورای امنیت سازمان ملل متحد با عمل کردن تحت فصل هفتم منشور این سازمان ، خواستار توقف خشونتها در لیبی شد و خواستار پاسخگویی واقعی در زمینه جرائم جنگی و جنایات ضد بشری در این کشور شد و وضع لیبی را به دیوان بین المللی کیفری ارجاع داد.

ما تحریم های سختی را برضد رهبری لیبی اتخاذ کردیم اما سرهنگ قذافی و کسانی که در اطراف وی هستند و از او حمایت می کنند همچنان به صورت نظام مند اساسی ترین حقوق بشر را در لیبی نقض می کنند .

در دوازدهم مارس اتحادیه عرب از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا منطقه پرواز ممنوع در لیبی ایجاد کند و برای محافظت از غیرنظامیان اقدامات دیگر هم انجام دهد . سوزان رایس افزود .. قطعنامه ی امروز پاسخی قوی به این درخواست بود و در واکنش به نیاز فوری در لیبی بود .

این قطعنامه خواستار اتش بس فوری در لیبی و توقف کامل خشونت و حملات برضد غیرنظامیان شده است .

شورای امنیت در پاسخ به مردم لیبی و اتحادیه عرب اجازه توسل به زور از جمله ایجاد منطقه پرواز ممنوع در لیبی را داده است تا از غیرنظامیان و مناطق غیرنظامی نشین محافظت شود .

سرهنگ قذافی ، اطلاعات لیبی و نیروهای امنیتی این کشور و مزدوران قذافی غیرنظامیان را هدف قرار می دهند .

این قطعنامه همچنین اجرای تحریم تسلیحاتی برضد لیبی را تقویت می کند و همه پروازهای بین المللی را به وسیله هواپیماهای لیبی یا هواپیماهایی که تحت اختیار لیبی هستند ممنوع می کند
سفیر امریکا در سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: این قطعنامه دارایی های هفت نفر دیگر از افراد و پنج نهاد دیگر در لیبی را مسدود می کند که این نهادها شامل شرکتهای دولتی مهم لیبی هستند .

قطعنامه ی تصویب شده کمیته تحریم لیبی را تقویت می کند تا از این طریق کسانی که تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض کردند مورد تحریم قرار گیرند .

شورای امنیت کمیته ای از کارشناسان را تشکیل داد تا اجرای کوتاه مدت و بلند مدت قطعنامه و تحریم ها برضد لیبی را زیر نظر بگیرند و ان را به پیش ببرند . مردم لیبی باید درباره اینده کشورشان تصمیم بگیرند . امریکا در کنار مردم لیبی ایستاده است و از حقوق جهانی انها حمایت می کند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
0
1
دمشون گرم جز اينكه اينا يه كاري بكنند زور مردم بيچاره كه بع اين ديكتاتور ها نميرسه .
نظرات بینندگان