arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

عروسک ۱۰۰ ساله مرمت می‌شود

کارشناسان پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی برای انجام اقدامات حفاظتی و مرمتی از عروسک‌های با ارزش از جمله عروسک ۱۰۰ ساله موزه عروسک و اسباب بازی کاشان اعلام آمادگی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فاطمه علی میرزایی کارشناس بخش بافته‌های پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی تصریح کردکه اغلب آثار موجود در موزه عروسک و اسباب بازی کاشان به دلیل منحصر به فرد بودن نیازمند رسیدگی سریع هستند.

موزه عروسک و اسباب بازی کاشان که چندی است توسط بخش خصوصی راه اندازی شده ، آثار ارزشمندی را درخود جای داده که قدیمی ترین آنها مربوط به یکصد سال پیش است .

علی‌میرزایی با اشاره به اینکه بیشتر این آثار از نظر نیازهای حفاظتی و مرمتی اولویت درجه یک دارند گفت: این عروسک‌ها از چوب، پاپیه ماشه و پارچه تشکیل شده اند ۶۵عروسک از سراسر ایران در موزه عروسک و اسباب بازی کاشان وجود دارد که ۵۰عدد از آنها به نمایش گذاشته شده‌اند.

عروسک‌های موجود در این موزه در درجه اول نیاز به پایدارسازی شرایط محیط نگهداری و در مرحله بعد انجام اقدامات مرمتی دارند که این اقدامات نیازمند بررسی، مطالعات فنی و آسیب شناسی این آثار است.

 علی‌میرزایی تصریح کرد: در صورت تمایل صاحبان موزه و تأمین شرایط مالی، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی –فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری می تواند کار حفاظت و مرمت اشیای این موزه را انجام دهد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان