arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

این افراد چای نخورند

یک متخصص طب سنتی گفت: به‌طور معمول نوشیدن چای در رژیم روزانه توصیه می‌شود, چای نشاط‌بخش است و به هضم غذا و تقویت دستگاه گوارش کمک می‌کند؛ مصرف چای به‌راحتی می‌تواند رطوبت معده را برطرف کند و بلغم‌های دستگاه گوارش را با خودش بشوید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امیر محمد جلادت متخصص طب سنتی اظهار کرد: چای دارای طبع گرم و خشک است و مصرف بیش از حد آن موجب بروز غلبه خشکی در انسان شده و خلط سودا را در بدن تولید می‌کند.
 
محروم کردن فرد از مصرف چای بستگی به تشخیص پزشک طب سنتی دارد
 
به‌گفته این متخصص طب سنتی محروم کردن فرد از مصرف چای بستگی به تشخیص پزشک طب سنتی دارد. اگر پزشک متوجه غلبه سودا و خشکی در فرد شود, می‌تواند فرد را از مصرف چای پرهیز دهد.
 
وی افزود: حکیم عقیلی خراسانی در مخزن الادویه از خواص چای بسیار صحبت کرده است و چای را به‌عنوان یک مُدر (ادرارآور) و تقویت کننده بدن معرفی کرده‌اند.
 
چای برای افرادی که غلبه رطوبت دارند, مفید است
 
جلادت ادامه داد: بسیاری از افراد در دستگاه گوارش غلبه رطوبت دارند و رطوبت زیادی در معده افراد وجود دارد که وجود رطوبت در معده دارای نشانه‌هایی مانند بی‌حالی و کسل بودن, خستگی زودهنگام, سنگینی سر و خواب آلودگی بعد از غذا و ... است.
 
وی گفت: مصرف چای به‌راحتی می‌تواند رطوبت معده را برطرف کند و بلغم‌های دستگاه گوارش را با خودش بشوید. تحریم چای بستگی به بیماری و غلبه خلط در فرد دارد.
 
این متخصص طب سنتی افزود: به‌طور معمول نوشیدن چای در رژیم روزانه توصیه می‌شود, چای نشاط‌بخش بوده و به هضم غذا و تقویت دستگاه گوارش کمک می‌کند.
 
از نظر طب ایرانی سرمنشأ بسیاری از بیماری‌ها معده است
 
جلادت بیان داشت: از نظر طب ایرانی سرمنشأ بسیاری از بیماری‌ها معده است و برای هضم خوب باید از مصرف نوشیدنی همراه با غذا خودداری کرد.
 
چای از انواع ادویه‌هاست و افراط در آن ممنوع است
 
این متخصص طب سنتی عنوان کرد: چای از انواع ادویه‌هاست و افراط در آن ممنوع است، مخصوصاً افرادی که دارای سنگ‌های اگزالات کلیوی هستند یا زخم‌های دستگاه گوارشی دارند, این افراد باید مراقب باشند و از مصرف زیاد پرهیز کنند و در افرادی که غلبه سردی و تری دارند همراه با دارچین و زعفران می‌تواند مفید باشد.
 
وی اضافه کرد: افرادی که در سنین جوانی هستند و یا یبوست مزاج یا غلبه خشکی دارند, می‌توانند چای را شیرین کرده و با مقداری شیر مخلوط کرده و بنوشند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: طب ایرانی ، چای
نظرات بینندگان