arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

تلاش یک آمریکایی برای همکاری با داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات قضایی آمریکا می گویند یکی از ساکنین سابق نیوجرسی را به اتهام توطئه چینی و همراه سازی دیگران برای فراهم کردن لوازم مورد نیاز جهت حمایت از داعش بازداشت کرده اند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است جوانی ۲۰ ساله را که ساکن رودرفورد بوده در نیوجرسی بازداشت کرده است. براساس این گزارش وی پیشتر نیز در اردن بازداشت شده بود.

بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا این فرد در سال های اخیر بارها در اینترنت سخن از نفرت از آمریکا به زبان آورده است. وی طی ۲ سال گذشته در اینترنت نوشته است می خواهد «ارتشی کوچک» از دوستان همفکر خود را در آمریکا تشکیل دهد.

به گفته مقامات وزارت دادگستری آمریکا، در روزی که داعش در عراق و سوریه اعلام خلافت کرد، وی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک عکس هایی از پرچم داعش را منتشر کرده است.

بر این اساس برادر این جوان نیز پیشتر و در روز ۲۹ ماه ژوئن سال جاری میلادی به اتهام تلاش برای فراهم کردن تجهیزات و لوازم مورد نیاز داعش بازداشت شده بود. دو فرد دیگر نیز به اتهام برنامه ریزی برای اقدامات مشابه، بازداشت شده اند.

براساس این گزارش فرد بازداشت شده در آوریل سال ۲۰۱۵ در تلاش بوده تا با سفر به خارج از آمریکا به جمع حامیان داعش بپیوندد. وی از سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش و حمله به نشریه شارلی عبدو در پاریس حمایت کرده است. وی همچنین قصد داشته تا با سفر به ترکیه و عبور از مرزهای سوریه به جمع این گروه تروریسیتی بپیوندد.
نظرات بینندگان