arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹

اقدام جالب شهرداری مشهد در روزهای پایان سال

مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد گفت: در ايام پاياني سال روزانه به طور ميانگين 175 تن زباله خشک جمع‌آوري مي‎‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد گفت: در ايام پاياني سال روزانه به طور ميانگين 175 تن زباله خشک جمع‌آوري مي‎‌شود.

به گزارش ايسنا، مهندس "علي نجفي" افزود: شهروندان مشهدي در بين کلانشهرهاي کشور به لحاظ زباله خشک تفکيک شده، بالاترين آمار همکاري را داشته‌اند.

وي در اين خصوص به فرهنگ‌پذيري شهروندان اشاره کرد و از اجراي طرح اهداي سبز در جهت تشويق شهروندان خبر داد و گفت: با تاکيد شهردار مشهد و همکاري سازمان پارک‌ها و فضاي سبز، براي ورود گل و گياه به منازل، به 74 هزار خانواده که در 32 ايستگاه زباله خشک کد اشتراک دارند گلدان هديه داده مي‌شود.

وي همچنين از توزيع سبزه و ماهي قرمز به ازاي زباله خشک خبر داد.

مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد تصريح کرد: از سال گذشته اين سازمان اقدام به جمع‌آوري لوازم دست‌دوم از منازل کرد که اگر چه حرکتي نو به شمار مي‌آمد اما استقبال خوبي از سوي ادارات و منازل صورت گرفت.

نجفي گفت: روزانه بيش از 30 تماس تلفني براي جمع‎آوري زباله‌هاي حجيم شامل سرويس چوب و کالاهاي برقي داريم که بر اساس هماهنگي با دفتر امور خيريه فرمانداري مشهد، اين کالاها در ميان خانواده‎هاي تحت پوشش موسسات خيريه و مدارس محروم توزيع مي‎شود.

وي با بيان اينکه در سال 1390 برنامه‎هاي سازمان براي آموزش و فرهنگ‌سازي با جديت بيشتري دنبال خواهد شد، گفت: ايام نوروز در ايستگاه‌هاي استقبال از بهار و در 13 فروردين آموزش چهره به چهره شهروندان را در برنامه داريم و اميدوارم که اين گام را استوارتر از گذشته برداريم.
نظرات بینندگان