arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹

ثمره هاشمی از اقدامات دولت در سال 89 می گوید

دستيار ارشد رييس جمهوري اسلامي ايران ، سال 89 را سالي پرافتخار و موفقيت آميز براي دولت در عرصه هاي داخلي و خارجي دانست و تاكيد كرد كه روند پيشرفت و توسعه ايران اسلامي در سال 90 شتابان خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دستيار ارشد رييس جمهوري اسلامي ايران ، سال 89 را سالي پرافتخار و موفقيت آميز براي دولت در عرصه هاي داخلي و خارجي دانست و تاكيد كرد كه روند پيشرفت و توسعه ايران اسلامي در سال 90 شتابان خواهد بود.
   
' سيد مجتبي ثمره هاشمي' در آخرين روزهاي سال 89 در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار سياسي ايرنا،سال 89 را ' سال افتتاح پروژه ها' توصيف كرد و گفت كه اين روند در سال 90 و سالهاي بعد با شتاب و سرعت بيشتري ادامه خواهد يافت.

وي با بيان اينكه ' آثار اقدامات دولت در اين چند سال براي همه قابل مشاهده بود و در سال 89 نمايان تر شد'، افزود: به گفته وزير صنايع اگر آقاي احمدي نژاد وقت كافي داشت ، مي توانست هر هفته يك پروژه را فقط در بخش صنعت افتتاح كند.

دستيار ارشد رييس جمهور به گام هاي بلند برداشته شده در سال 89 در بخش صنعت فولاد از جمله توليد ميلي گرد اشاره و تصريح كرد: در استان هاي آذربايجان شرقي و يزد و برخي ديگر از مناطق شاهد افتتاح كارخانه هاي بزرگ فولاد بوديم.

ثمره هاشمي خاطرنشان كرد: براساس گزارش مديرعامل شركت مس ايران، بهره برداري از شش معدن جديد مس كه برخي از آنها در حد مس سرچشمه كرمان است، آغاز شد و همچنين معادني در اطراف سرچشمه كرمان كشف شد كه ذخاير آنها كمتر از ذخيره شناخته شده كنوني نيست.

وي به تحولات درحوزه صنعت نفت و انرژي اشاره كرد و اظهار داشت: در اين حوزه درابتداي سال 89 ، قرار دادهايي درحد 50 ميليارد دلار منعقد شد و به اين ترتيب پيمانكاران و مشاوران ايراني با توجه به استعداد وافر خود توانستند با شركت ملي نفت ايران و ساير شركت هاي مربوط به وزارت نفت قراردادهاي كلاني را منعقد سازند.

دستيار ارشد رييس جمهور، در اولويت بودن مشاورين و پيمانكاران داخلي در پروژه هاي نفتي را تحول بسيار بزرگي در كشور ارزيابي كرد و گفت: امروز وضعيت به گونه اي است كه اگر شركتهاي نفتي خارجي بخواهند در ايران كاركنند در بسياري از موارد مجبور هستند با مشاورين و پيمانكاران داخلي كه در حال حاضر طرف اصلي قرار دادها ، محسوب مي شوند همكاري و به صورت درجه دوم و سوم مشغول به كار شوند.

ثمره هاشمي اين تحول را يك چرخش 180 درجه اي در عرصه نفت كشور بيان كرد و افزود: در گذشته اكثر پروژه ها در دست خارجي ها بود و پيمانكاران ايراني به عنوان پيمانكاران درجه دو و سه كارهايي را انجام مي دانند.

وي با بيان اينكه توليد مواد پتروشيمي ايران در سال 89 از50 ميليون تن فراتر رفت ، اظهار داشت: چندي قبل كه رييس جمهور در ماهشهر 10 پروژه پتروشيمي افتتاح كرد توليد اين مواد به 37 ميليون تن رسيده بود.

دستيار ارشد رييس جمهور خاطرنشان كرد: در بخش بازارهاي مالي كشور و بورس تهران تحولات بزرگي رخ داد ، شاخص هاي بورس افزايش چشمگيري يافت به گونه اي كه بورس تهران اكنون يكي از موفق ترين بورس هاي جهان و در باشگاه صاحبان بورس است.

ثمره هاشمي با اشاره به ارتقاي ارزش بورس و گرايش سرمايه هاي مردم به اين بخش، تصريح كرد : ارزش بورس ايران اكنون حدود 120 هزار ميليارد تومان است .

** با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اتفاقات بزرگي در حال وقوع است

دستيار ارشد رييس جمهور در ادامه گفت وگو با ايرنا، اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در سال 89 را مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: علي رغم پيش بيني بسياري از كساني كه ميزان تورم را با اجراي اين قانون در حد 70 درصد پيش بيني مي كردند اما پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، تورم بسرعت كنترل شد.

وي افزود: بنده به جرئت مي گويم، تنها كسي كه در كشور قاطعانه اعلام كرد كه اين تورم كنترل خواهد شد و هرگز به ارقام بالا نخواهد رسيد و همه پيش بيني هاي ديگران را مردود دانست، شخص رييس جمهور بود.

ثمره هاشمي ادامه داد: رييس جمهور به همه اطمينان داد كه افزايش تورم بسيار كم خواهد بود كه البته حقيقتا اين اتفاق رخ داد.

دستيار ارشد رييس جمهور كاهش فواصل دهك هاي مختلف در كشور و روي آوردن مردم به صرفه جويي را از جمله مزاياي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بيان كرد.

وي اضافه كرد: بر اين اساس استفاده از فن آوري هاي مختلف در صنعت ساختمان، زيرساخت هاي مراكز صنعتي، شيوه هاي توليد، گرمايش و سرمايش به ويژه استفاده از انرژي هاي نو در دستور كار بسياري از مردم و توليد كنندگان قرار گرفت و موجب شد كه سرمايه گذاري بزرگي در كشور در بخش انرژي به وجود آيد .

ثمره هاشمي در ادامه كاهش مصرف بنزين را معجزه دانست و گفت: امروز مصرف بنزين در كشور به كمتر از 50 ميليون ليتر در روز رسيده است و اين نسبت به رقم واقعي قبل از سهميه بندي بنزين و هدفمندي يارانه ها كاهش مناسبي را نشان مي دهد .

وي همچنين كاهش مصرف بنزين در كشور را ذخيره سرمايه هاي ملي براي نسل هاي آينده دانست و افزود: بايد با منابع كشور برخوردي متعهدانه و مسئولانه شود زيرا اين منابع متعلق به همه دوران ها و نسل هاست.

دستيار ارشد رييس جمهور خاطرنشان كرد: اجراي اين قانون زماني آغاز شد كه تورم در كشور به پايين ترين حد خود رسيده بود و حمايت قشرهاي مختلف و اتحاد ملي در سطح بسيار بالايي قرار داشت، لذا همه زيربناها و ظرفيت ها ايجاد و حساب هاي بانكي براي انجام اين كار بسيار بزرگ گشوده شده بود.

وي با اشاره به طراحي سيستم هاي دقيق و گسترده بانكي ، ادامه داد: طراحي اين سيستم ها به اندازه اي دقيق بود كه با دستور به يك سيستم به تمام حساب ها پول واريز شد به گونه اي كه مردم توانايي برداشت از حساب ها را در يك زمان معين داشتند .

دستيار ارشد رييس جمهورهمچنين به طراحي كارت هايي براي دريافت سوخت در كشور اشاره كرد و گفت: طراحي اين كارت ها براي اينكه بتواند به طور همزمان بنزين 100 توماني، 400 توماني و 700 توماني را در هر جاي ايران شناسايي و سهميه هر شخصي را مشخص كند و صفحه اي باشد كه به شما نشان دهد كه در هر پمپ بنزين چه نوع بنزيني مصرف شده و در ثانيه به شما پاسخ دهد ، يكي ديگر از اقدامات ارزنده دولت بود.

ثمره هاشمي تصريح كرد: دولت براي انجام مطلوب همه اين برنامه ها سيستم هاي بزرگي را طراحي و از همه تكنولوژي ها استفاده كرد.

وي با اشاره به آماده بودن زيربناها در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، گفت: دولت قاطعانه به اين كار ايمان داشت و مجلس هم در اين زمينه همراه بود و در نتيجه كار به نحو مطلوبي انجام شد.

**سفر رييس جمهور به نيويورك افتخار آميز همراه با ويژگي هاي ممتاز بود

دستيار ارشد رييس جمهور در بخش ديگري از گفت و گو با ايرنا اقدامات دولت در سطح بين المللي را بزرگ و تاثيرگذار خواند و اظهار داشت: مشاركت فعال ايران در اجلاس بازنگري معاهده NPT كه رييس جمهور در آن شركت كرد، بسيار مهم بود.

وي با بيان اينكه رييس جمهور در سال 89 دو بار به نيويورك سفر كرد، افزود: در اجلاس بازنگري معاهده NPT پيشنهادهاي صريح ، عادلانه و قاطع ايران مورد توجه جامعه بين الملل قرار گرفت و بسياري از آنها در بيانيه پاياني كنفرانس گنجانده شد به گونه اي كه كشورهاي صاحب سلاح هسته اي و مدعيان جلوگيري از اشاعه آن در اين كنفرانس منفعل شدند و نتوانستند اقدام موثري انجام دهند و براي اولين بار نام رژيم صهيونيستي به عنوان ر‍ژيمي كه صاحب سلاح هسته اي است و بايد تحت مراقبت و نظارت قرار بگيرد در بيانيه كنفرانس آمد.

ثمره هاشمي همچنين سفر بعدي رييس جمهور به نيويورك را بسيار افتخارآميز و همراه با ويژگي هاي ممتاز ارزيابي كرد و ادامه داد: ارتباط با قشرهاي مختلف آمريكا مانند سياسيون، خبرنگاران، رسانه ها، اساتيد، دانشگاهيان و قشر ديگري تحت عنوان گروه هاي مخالف جنگ و طرفدار صلح در نيويورك حضور داشتند، بسيار مهم بود.

دستيار ارشد رييس جمهور تصريح كرد: در همه اين سفرها پيام ملت ايران ابلاغ شد و مشخص گرديد آنچه كه امروز ملت ايران در سطح جهاني تحت عنوان عدالت، صلح و دوستي مطرح مي كند و آمريكا را سردمدار استكبار جهاني مي نامد فقط در داخل ايران نيست و بسياري از مردم آمريكا هم با نظر مردم ايران موافق هستند و متاسفانه بلندگو و رسانه ندارند تا ديدگاه هاي خود را به گوش جهانيان برسانند.
نظرات بینندگان