arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۱۵۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
گزارش المیادین از

هفته ی شلوغ ظریف

ایران سفر دوره ای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور به چند کشور منطقه را فرصتی برای گفتگو درباره حل بحران ها در خاورمیانه می داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته ی شلوغ ظریف

شبکه المیادین گزارش داد: ایران سفر دوره ای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور به چند کشور منطقه را فرصتی برای گفتگو درباره حل بحران ها در خاورمیانه می داند.

به گزارش «انتخاب»،  المیادین، درباره علت تعویق سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به ترکیه نوشت: یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه ایران در گفتگو با المیادین تاکید کرد همانطور که وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد، این سفر فقط به تعویق افتاده و لغو نشده است و شاید دلیل آن تشریفات دیپلماتیک و جدول کار وزرای امور خارجه دو کشور باشد. ظریف تهران را به طرف بیروت ترک کرد و سپس به سوریه سفر خواهد کرد. ظریف روز پنج شنبه به پاکستان می رود و جمعه هم سفری به هند خواهد داشت.

سفر ظریف به روسیه هم اوایل هفته آینده خواهد بود. یک منبع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد ممکن است سفر به ترکیه هفته آینده انجام شود.

سفر دوره ای ظریف دومین سفر دوره ای او در منطقه پس از توافقنامه هسته ای است. گفتگوهای ظریف با مقامات این کشورها به طور خاص درباره حل بحران های منطقه به ویژه بحران های سوریه و یمن خواهد بود.

ایران تاکید کرد این بحران ها باید با گفتگوهای دیپلماتیک حل و فصل شود. وزیر امور خارجه ایران خواستار تشکیل مجمع منطقه ای برای گفتگو و حل بحران های منطقه شد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اواخر هفته گذشته گفتگوی تلفنی با حسن روحانی همتای ایرانی اش داشت. دو طرف در این گفتگو بر لزوم همکاری مشترک به منظور دستیابی به راهکار عملی برای ریشه کن کردن تروریسم تاکید کردند. دو کشور همچنین از تحرکات گروه های تروریستی در سوریه و عراق ابراز نگرانی کردند، زیرا اوضاع منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد. می توان گفت توافق ایرانی- ترکیه ای درباره این مسئله وجود دارد.

ظریف پیش از این به کویت، قطر و ایران سفر کرده بود. ایران طرح اصلاح شده ای را برای حل بحران سوریه در نظر دارد که ظریف در دمشق جزئیات آن را به اطلاعات مقامات سوریه خواهد رساند. ظریف در لبنان با نخست وزیر و رئیس مجلس این کشور دیدار خواهد کرد. قرار است او همچنین دیداری با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله داشته باشد. سفر ظریف به لبنان همزمان با گذشت چهارصد و چهل و چهار روز از خالی شدن کرسی ریاست جمهوری در این کشور انجام می شود. تهران می گوید از هر طرحی برای حل این بحران از جمله طرح اخیر فرانسه استقبال می کند.

تهران معتقد است پس از توافقنامه هسته ای فضای جدیدی شکل گرفته است که در آن ایران هراسی در منطقه جایی ندارد. ایران تلاش می کند پس از مذاکرات با گروه پنج بعلاوه یک، مذاکرات منطقه ای را آغاز کند. مبارزه با تروریسم و متحد شدن تلاش ها در این چارچوب اولویت اصلی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
2
55
خدا قوتت بده مرد. اقای ظریف خوابیدن میدونی چیه!!؟؟ اصلا استراحت بلدی!!؟؟دل اکثریت مردم رو شاد کردی امیدوارم خدا شادت کنه.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
22
ظریف پیش از این به کویت ،قطر و عراق سفر کرده بود نه ایران اصلاحش کنید
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
1
20
درود بر مرد دلسوز سیاست خارجه ایران.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
1
12
خیلی مرده به خدا
ایرانی آماده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
2
6
بزرگ مردان تاریخ سیاست خارجی ،دکتر ظریف ، عراقچی ،دکتر صالحی، و........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
بخدا افتخار میکنم به ایشون و اقای روحانی
وقتی دعای خیر یه کشور پشت سر ایشون باشه باید هم ادم موفقی باشه
خدا هرچی رو که میخوای بت بده اقای ظریف
عاشقتیم
نظرات بینندگان