arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

لاوروف:سقوط اسد به قدرت‌گرفتن داعش می‌انجامد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه روسیه گفت: سقوط حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تنها باعث خواهد شد که داعش کنترل این کشور را بدست بگیرد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف که در نشست خبری مشترک با عادل الجبیر همتای سعودی خود در مسکو سخن می گفت، بار دیگر نسبت به راه حل نظامی برای حل بحران سوریه هشدار داد و تنها راه شکست دادن داعش را متحد شدن تمامی قدرت ها علیه آن دانست.

وی با بیان اینکه فکر نمی کند هیچ فردی موافق باشد که قدرت در سوریه بدست داعش بیافتد، تصریح کرد با راه حل نظامی برای ساقط کردن حکومت بشار اسد و حل بحران سوریه مخالف است زیرا این راه تنها به قدرت گرفتن داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه منجر خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: در حالی که بشار اسد هیچ تهدیدی علیه هیچ یک از کشورهای همسایه خود نبود اما داعش نه فقط تهدیدی برای سوریه، عراق و عربستان سعودی است بلکه خود را خلیفه مسلمین می داند و از اسپانیا تا پاکستان را تهدید می کند.

لاوروف در ادامه با اشاره به وجود اختلافات بین مسکو-ریاض در خصوص سوریه گفت: اختلاف بین مسکو و ریاض درباره سوریه، آینده بشار اسد رئیس جمهور این کشور است.

در همین حال عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی با بیان اینکه ریاض با هرگونه ائتلاف و اتحادی با دولت بشار اسد مخالف است مدعی شد که بشار اسد علیه مردم خود دست به اقدام زده است.

وی افزود: ما معتقد هستیم که بشار اسد هیچ آینده ای در سوریه ندارد ولی تنها مساله ای که ما را نگران کرده آن است که وی باید از طریق یک شورای انتقالی برکنار شود یا از طریق راه حل نظامی.
نظرات بینندگان