arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

جزییات زورگیری‌های سریالی در یک شب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وظیفه‌شناسی یکی از شهروندان، ٣ سارق زنجیره‌ای شهر تهران را گرفتار قانون کرد. این باند سارقان در یک شب به سرقت‌های سریالی دست زده بودند.

ساعت ٥٠: ٢٣ چهارم مرداد ماه ماموران کلانتری ١١٠ شهدا در جریان رفتارهای مرموز ٣ جوان در منطقه پیروزی، خیابان بروجردی قرار گرفتند. یکی از شهروندان به پلیس اعلام کرده بود که ٣ پسر درحال وارسی محتویات چندین کیف زنانه و مردانه هستند.

با حضور مأموران کلانتری ١١٠ شهدا، این ٣ جوان درحالی‌که ده‌ها کیف زنانه و مردانه را وارسی کرده بودند، به همراه کیسه حاوی کیف‌های زنانه و مردانه شناسایی و جهت انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شدند.

با توجه به کشف کیف‌های زنانه و مردانه، هر ٣ متهم به ناچار لب به اعتراف گشودند و به سرقت تمامی کیف‌های کشف شده به شیوه زورگیری و کیف‌قاپی اعتراف کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کیف‌قاپی» و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با انتقال ٣ متهم به نام‌های «بهمن» ٣٥ ساله، «مصطفی»  ٢٥ ساله و «محمدحسین» ٢١ ساله به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ و آغاز تحقیقات، هر ٣ نفر آنها به سرقت و زورگیری اعتراف کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد متهمان در زمان دستگیری نیز درحال تقسیم اموال و پول‌های به دست آمده از سرقت‌ها در میان خود - در مقابل منزل سرکرده گروه به نام مصطفی - بودند که توسط مأموران کلانتری ١١٠ دستگیر شده‌اند.

در ادامه تحقیقات و با بررسی سوابق متهمان مشخص شد که سرکرده گروه به نام مصطفی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف «کیف‌قاپی»، «سرقت»، «مشارکت در سرقت با سلاح سرد»، «اخلال در نظم عمومی» و «مشارکت در تخریب به شیوه ایجاد حریق عمدی» است.
با بررسی مدارک به دست آمده از متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای شدند که همگی آنها در همان تاریخ دستگیری این ٣ پسر مورد سرقت قرار گرفته بودند. یکی از شاکیان که زن جوانی بود پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی، ضمن شناسایی متهمان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ٩ شب در خیابان ١٥٦ غربی تهرانپارس پیاده درحال تردد بودم که یک موتورسیکلت با ٢ نفر سرنشین به من حمله‌ور شد. مرا به زمین انداختند و اقدام به سرقت کیف دستی همراهم کردند.» شاکی دیگری در اظهارات خود عنوان داشت: «ساعت
 ٣٠: ٢١ چهارم تیرماه، در خیابان رسالت مورد حمله ٢ نفر از متهمان قرار گرفتم. آنها با تهدید چاقو کیفم را سرقت کردند.»

یکی دیگر از شاکیان که از ناحیه زیر چشم چپ دچار آسیب‌دیدگی شدیدی ناشی از اصابت چاقو شده بود، به کارآگاهان گفت: «ساعت ٢٢ چهارم مردادماه در مقابل داروخانه سیزده آبان درحال عبور از عرض خیابان بودم که ٢ نفر از یک موتورسیکلت پالس مشکی پیاده شده و به سمت من آمدند. ناگهان یک نفر از آنها بی هیچ مقدمه‌ای با چاقویی که از زیر لباسش خارج کرد، ضربه‌ای به صورتم زد که بر اثر آن از ناحیه زیر چشم چپ دچار پارگی شدید صورت شدم. بر اثر شدت ضربه و خونریزی شدید زیر چشم قادر به هیچ‌گونه عکس‌العملی در برابر سارقان نبودم و آنها نیز کیف دستی‌ام حاوی ٥٠٠‌هزار تومان پول و مدارک شناسایی را سرقت و با نفر سوم که راننده موتور بود به سرعت از محل فرار کردند.»

در حالی که متهمان در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در خیابان دماوند، تهرانپارس، نارمک، بهار شمالی و جنوبی، سهروردی، کریم خان، شریعتی، نیروی هوایی و رسالت اعتراف کردند؛ بازپرس پرونده از کسانی که به این شیوه و شگرد، توسط سرنشینان یک موتورسیکلت پالس مشکی مورد سرقت به شیوه کیف‌قاپی و زورگیری قرار گرفتند خواست تا جهت شناسایی متهمان به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نبرد شمالی – میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند.

منبع: شهروند
نظرات بینندگان