arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

استعفای یک مدیر تلویزیونی و واکنش‌ها به آن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبر استعفای مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما با واکنش‌هایی در میان دیگر مدیران روبرو شد.
 
به گزارش خبرآنلاین، روز سه‌شنبه 20 مرداد خبر استعفای امیرحسین آشتیانی‌پور از مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه سه انتشار یافت. او که از هفدهم اسفندماه سال 1393 با حکم رئیس مرکز امور نمایشی سیما به این سمت انتخاب شده بود، پس از پنج ماه و در تاریخ هفدهم مردادماه استعفای خود را تقدیم رئیس مرکز امور نمایشی سیما کرد.
 
او پیش از این و در فاصله سال‌های 1385 تا 1391 مدیریت گروه فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و پس از آن مدیریت گروه اجتماعی مرکز سیمافیلم را برعهده داشت. امیرحسین آشتیانی‌پور متولد 1347 تهران و دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد کارگردانی سینما از دانشکدة سینماتئاتر دانشگاه هنر است.مرکز امور نمایشی سیما در شروع ریاست محمد سرافراز تأسیس شد. انتصاب مدیران گروه فیلم و سریال شبکه‌های سیما به مدیر مرکز امور نمایشی سیما واگذار شده است و تمامی فعالیت‌های گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌ها مستقیما زیر نظر مدیر مرکز امور نمایشی سیما انجام می‌گیرد.  
 
اما انتشار این خبر واکنش‌هایی را در میان مدیران شبکه به همراه داشته است. سیدغلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه در گفت‌وگو با «مهر» با اشاره به استعفای امیرحسین آشتیانی‌پور مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما گفت: «آشتیانی‌پور روز گذشته استعفا داد، اما من هنوز دلیل این استعفا را نمی‌دانم. آشتیانی‌پور از طریق محمودرضا تخشید مدیرکل امور نمایش سیما به این سمت منصوب شده بود و تنها محل کارش از نظر ساختاری در شبکه سوم بوده است، بنابراین من اطلاع چندانی از دلیل استعفای او ندارم و هنوز موفق نشدم با او صحبت کنم.»
 
مدیر شبکه سوم سیما اظهار کرد: «آشتیانی‌پور از نیروهای حرفه‌ای و ارزشمند سیماست و طبعا اگر سوء‌تفاهمی ایجاد شده بود، ما تلاش می‌کنیم تا آن را برطرف کنیم.»
 
همچنین محمودرضا تخشید مدیر کل امور نمایش سیما نیز در گفتگوی کوتاهی با مهر اعلام کرد: «استعفای ایشان به دست ما رسیده و در دست بررسی است.»
نظرات بینندگان