arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

تغییر استانداران و فرمانداران در دستور کار نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور درباره تغییرات احتمالی استانداران و فرمانداران گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در حال ارزیابی مدیران خود هستند اما در حال حاضر به طور مشخصی هیچ تغییری در دستور کار نیست.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی با موضوع اتباع خارجی اظهارداشت: یکی از اهداف ما در فرماندهی اتباع بیگانه آن است که این تصمیمات را به نحوی هدایت کنیم که برای آنان این انگیزه ایجاد شود که افرادی که به طور غیرمجاز وارد کشور می‌شوند، به صورت مجاز و با هماهنگی‌های قبلی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه در کشور به صورت غیرمجاز حضور دارند که روزانه حدود 2 هزار نفر را از کشور طرد می‌کنیم ولی با استفاده از فضاهایی که در مرزها وجود دارد، آنها مجددا به داخل کشور وارد می‌شوند و آسیب‌های زیادی را می‌بینند.

رحمانی‌فضلی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی مسئولیتی در قبال افرادی که به طور غیرمجاز وارد کشور می‌شوند، ندارد و اما ما برای افرادی که به طور مجاز وارد کشور می‌شوند و گذرنامه و اقامت قانونی دارند خدماتی را در اختیارشان قرار می‌دهیم و آنان را مثل هموطنان خودمان می‌دانیم.

وزیر کشور با اشاره به تصمیمات گرفته شده در جلسه امروز برای پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی کشور افغانستان اظهارداشت: تصمیمی که امروز گرفته شد مخصوص کسانی است که به صورت مجاز وارد کشور می‌شوند و ما برای افرادی که به صورت غیرمجاز به کشور می‌آیند امتیازی قایل نیستیم و هر کجا با این افراد برخورد شود آنان را به کشور خودشان بازمی‌گردانیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات کشور افغانستان گفت: مقرر شده است امکاناتی را در مرزها مستقر کنیم تا اگر قرار شد این اتباع به کشور برگردند به صورت مجاز برگردند و تسهیلاتی در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت افغانستان در اجرای این طرح مشارکت دارد یا خیر، اظهار داشت: ما در خصوص این طرح با سازمان ملل همکاری داریم و توقع ما از کمیسیار عالی پناهندگان این است که سهم خود را بالا ببرد چرا که سهمی که از سوی آنان پرداخت می‌شود سهم چند ساله‌ای است که برای اتباع کشور افغانستان می‌دهند و ما تلاش کردیم که این طرح از طریق بیمه سلامت و بیمارستان‌های دولتی صورت پذیرد که امکان خدمات‌رسانی در تمام نقاط کشور برای آنان فراهم باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: ما جمع‌بندی و قیمت واقعی را به کمیسیار عالی پناهندگان اعلام کرده تا بتوانیم سهم آنها را افزایش دهیم.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تغییرات احتمالی استانداران و فرمانداران تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی روزانه در حال ارزیابی مدیران خود هستند اما اینکه آیا این ارزیابی‌ها منجر به تغییر می‌شود یا نه، گفت: باید بگویم این موضوع بستگی به عملکرد آنان و نتایج ارزیابی‌ها دارند.

وی در پایان گفت: اگر رضایتمندی نباشد این تغییر ایجاد خواهد شد اما در حال حاضر به طور مشخص هیچ تغییری در دستور کار نیست.
نظرات بینندگان