arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

برترین موزه‌های جهان

موزه "تیت مدرن" در انگلیس قرار دارد. این موزه در محل سابق نیروگاه "بنک‌ساید هورایزن" ساخته شده و چشم انداز فوق العاده‌ای به رودخانه "تیمز" و پل "هزاره" دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : موزه‌ها از مهمترین اماکن برای مردم یک کشور محسوب شده زیرا محل نگهداری و نمایانگر نشانه‌های تاریخی و سنت‌های مردمان گذشته هستند. افزون بر این، موزه‌ها از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کشورهای مختلف نیز محسوب شده که می توانند هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جلب کنند. از این رو، در ادامه این مطلب برخی از برترین موزه‌های جهان را معرفی می کنیم.

موزه لوور

برترین موزه‌های جهان

"لوور" مشهورترین موزه جهان است که در شهر پاریس قرار دارد. ساختمان این موزه در گذشته اقامتگاه پادشاهان فرانسه بوده است. برخی از آثار هنری مشهور جهان مانند "مونا لیزا" و "ونوس د میلو" در این موزه نگهداری می شوند و از عوامل شهرت آن نیز محسوب می شوند.


موزه واتیکان

برترین موزه‌های جهان

موزه "واتیکان" همان گونه از نامش مشخص است در شهر واتیکان قرار دارد. این موزه در فاصله حدود 14 کیلومتری از کلیسای رومن کاتولیک واتیکان قرار داشته و یکی از بزرگترین و جالب توجه‌ترین موزه‌های جهان محسوب می شود. به طور میانگین هر ساله چهار میلیون نفر از موزه واتیکان بازدید می کنند. برخی از شاهکارهای هنری "لئوناردو داوینچی"، "رافائل" و "میکل آنژ" در این موزه نگهداری می شوند.


موزه هنر متروپولیتن

برترین موزه‌های جهان

موزه هنر "متروپولیتن" مشهورترین موزه آمریکا و یکی از برترین موزه‌های جهان محسوب می شود. این موزه در شهر نیویورک قرار دارد و آثار هنری مشهوری از هنرمندان بزرگ جهان مانند "پیکاسو" و "جکسون پولاک" که تعداد آنها به بیش از دو میلیون اثر می رسد در این موزه نگهداری می شوند. دو هزار تابلو نقاشی از هنرمندان اروپایی در میان این آثار قرار دارند.


جی پل گتی سنتر

برترین موزه‌های جهان

"جی پل گتی سنتر" یکی دیگر از موزه‌های مشهور آمریکا است که در شهر لس آنجلس قرار دارد. مجموعه جالب توجه‌ای از آثار هنرمندان بزرگی مانند "ونگوگ"، "مونه" و "سزان" در این موزه نگهداری می شوند. ساختمان این موزه خود یک اثر هنری بوده و دارای باغی زیبا نیز است.


موزه دورسای

برترین موزه‌های جهان

موزه "دورسای" در شهر پاریس قرار دارد و ساختمان آن در گذشته یک ایستگاه قطار بوده است. تابلو معروف "شب پر ستاره" اثر "ونسان ونگوگ" در این موزه نگهداری می شود. افزون بر این، مجموعه چشمگیری از آثار "مونه"، "مانه"، "رنوار" و "دگا" نیز در این موزه نگهداری می شوند.


گالری یوفیزی

برترین موزه‌های جهان

گالری مشهور "یوفیزی" در شهر فلورانس قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های جهان محسوب می شود. "تولد ونوس" اثر "ساندرو بوتیچلی" به همراه آثاری از هنرمندان دیگر مانند "میکل آنژ" و "لئوناردو داوینچی" در این موزه نگهداری می شوند.


موسسه هنر شیکاگو

برترین موزه‌های جهان

"موسسه هنر شیکاگو" در شهر شیکاگو قرار دارد و برخی از مشهورترین آثار امپرسیونیست و پست امپرسیونیست در آن نگهداری می شوند. در این میان، 30 اثر از "مونه" و تابلو نقاشی "در مولن روژ"، مشهورترین اثر "هنری تولوز لوترک" قرار دارند.

موزه تیت مدرن

برترین موزه‌های جهان

موزه "تیت مدرن" در انگلیس قرار دارد. این موزه در محل سابق نیروگاه "بنک‌ساید هورایزن" ساخته شده و چشم انداز فوق العاده‌ای به رودخانه "تیمز" و پل "هزاره" دارد. مجموعه بزرگی از آثار هنری در این موزه نگهداری می شود که از آن جمله می توان به "افق فراموش شده" اثر "سالوادور دالی" اشاره کرد.


موزه پرادو

برترین موزه‌های جهان

موزه "پرادو" بزرگترین موزه اسپانیا محسوب می شود و یکی از بزرگترین و چشمگیرترین مجموعه‌های هنری جهان را در خود جای داده است. این موزه منزلگاه آثار هنری هنرمندان مشهور اسپانیایی مانند "گویا"، "ولاسکوئز"، "موریلو" و "ال گرکو" است.


گالری ملی هنر

برترین موزه‌های جهان

"گالری ملی هنر" در شهر واشنگتن قرار دارد و شامل دو ساختمان غربی و شرقی می شود. همچنین، باغی از مجسمه‌ها که حوضی بزرگ را احاطه کرده‌اند از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می شود. در ساختمان شرقی آثاری از "جکسون پولاک"، "روی لیختن اشتاین" و "اندی وارهول" نگهداری می شوند.

118سفر
نظرات بینندگان