arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

امیر عبدالهیان : حفظ امنیت ترکیه مورد توجه جدی ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با تاکید براینکه حفظ امنیت ترکیه مورد توجه جدی ایران است، گفت: ایجاد منطقه حائل در داخل سوریه را نقض تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور می دانیم.

حسین امیرعبداللهیان روزپنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باید راهکارهایی را یافت که حقوق بین الملل نقض نشود ونیازی نیست که با این قبیل اقدامات غیر ضروری شرایط منطقه را بحرانی تر ساخت.

وی تصریح کرد: امنیت سوریه وهمسایگان در شرایطی تضمین خواهد شد که برخی بازیگران دست از استفاده ابزاری از تروریسم بردارند و نیز اراده جدی برای مبارزه با افراط گرایی وجود داشته باشد.

به اعتقاد معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشور، سوریه صرفا راهکار سیاسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر دکتر ظریف به دمشق، بشار اسد ایده های سازنده ای را برای تقویت روند سیاسی و مبارزه با تروریسم مطرح کرده است.

به نوشته ی روزنامه ی السفیر، آتش هایی که به مرزهای عربستان سعودی و ترکیه رسیده سبب شده است تا آنچه در حل مساله سوریه پیش از این ناممکن بود در ماه ها و هفته های آینده امکان پذیر شود.

برخی تحلیلگران سیاسی خاورمیانه نیز براین باورند که زمان همکاری های سازنده ی منطقه یی و فعال شدن دیپلماسی برای پایان دادن به بحران سوریه فرا رسیده است و از این رو باید منتظر تحولاتی مثبت در اوضاع بحرانی این کشور بود.
نظرات بینندگان