arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

دستگیری 3 نفر در ارتباط با اسیدپاشی کهنوج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان عمومی و انقلاب کهنوج گفت: سه نفر تاکنون در رابطه با اسیدپاشی چهارشنبه شب گذشته در این شهرستان دستگیر شده اند.
 
مسعود معاذالهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حوالی ساعت 21 شب گذشته یک مورد اسید پاشی در کهنوج روی داد و مرتکبین این اقدام پس از اسید پاشی از محل متواری شدند.
 
وی تصریح کرد: اسید پاشی به دلیل اختلافات شخصی بین این افراد رخ داده و فردی که مورد اسید پاشی قرار گرفته از کاسبان این منطقه است که اجناس خود را ارزان تر از سایر واحدهای صنفی به فروش می رسانده و از آنجا که چند نفر از این اقدام ناراحت بودند و کاسبی آنها دچار مشکل شده بود، اقدام به این کار کردند.
 
دادستان کهنوج گفت: عاملان اسیدپاشی 2 نفر بودند که چهره خود را با نقاب پوشانده بودند.
 
وی اظهار کرد: سه نفر در این پرونده بازداشت شده اند که 2 نفر از آنان محرک این اقدام بوده اند و انجام این اسید پاشی از سوی آنها صورت نگرفته است و درباره عامل بودن یا نبودن فرد سوم، پیگیری ها در دست اقدام است.
 
معاذالهی گفت: افراد دستگیر شده در بازه سنی 18 تا 26 سال قرار دارند و قرار بازداشت موقت برای آنها صادر شده و بررسی های تخصصی درباره پرونده در دست انجام است.
 
وی افزود: ین افراد پس از اطلاع از پیگیری های نیروی انتظامی برای دستگیری، قصد فرار داشتند که دستگیر شدند.
 
دادستان کهنوج تصریح کرد: عاملان اصلی این اسیدپاشی هنوز شناسایی نشده اند.
 
وی گفت: از مجموع افراد دستگیر شده 2 نفر از کاسبان هم صنف این واحد صفی بوده اند و نفر سوم از آشنایان یکی از این افراد بوده است.
 
معاذالهی بیان کرد: این افراد قبل از اقدام، تهدید به این کار کرده بودند.
 
وی درباره قربانیان این حادثه نیز گفت: صاحب مغازه و شاگرد وی در این رابطه آسیب دیده و به کرمان اعزام شده اند که تاکنون خبرهایی مبنی بر سوختگی شکم، صورت، دست، پا و کوری یکی از این افراد دریافت شده است.
 
دادستان کهنوج افزود: با توجه به خلوت بودن خیابان، تنها یک نفر شاهد این ماجرا بوده است.
 
وی گفت: در قانون اخیر مجازات سنگینی برای اسید پاشی در نظر گرفته شده است و علاوه بر قصاص، مجازات اعدام نیز برای آمران وجود دارد.
 
معاذالهی تاکید کرد: در زمینه برخورد با عاملان اسیدپاشی خلاء قانونی وجود ندارد و این جرم، جزو معدود جرایمی است که بازداشت موقت ابتدا برای متهمان صادر می شود و این افراد با قرار وثیقه نیز آزاد نمی شوند.
 
مدیر بیمارستان شفا کرمان نیز گفت: قربانیان اسیدپاشی با سوختگی 40 و 45 درصد در بخش سوختگی این بیمارستان بستری شده اند.
 
دکتر محمدحسین مصدق روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از این افراد 41 ساله است که 45 درصد سوختگی ناشی از اسید دارد و بیشتر، اندام وی درگیر شده اند.
 
وی گفت: فرد دیگر 31 ساله است که اسید علاوه بر آسیب به اندام ها در چشم وی نیز ریخته شده و البته هنوز منجر به نابینایی وی نشده اما پیش بینی می شود این جوان نابینا شود.
 
وی تصریح کرد: این افراد بیشتر از ناحیه صورت، دست و پا مورد آسیب واقع شده اند.
 
مدیر بیمارستان شفا گفت: وضعیت عمومی این بیماران خوب ارزیابی شده و اقدامات درمانی در دست انجام است.
نظرات بینندگان