arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

ادعای جمهوری خواه افراطی : کنگره توافق را رد می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'کوین مک کارتی' رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا با توافق هسته ای بین ایران و و 1+ 5 و سیاست های باراک اوباما انتقاد و مخالفت کرد و مدعی شد که کنگره این توافق را رد می کند.

مک کارتی که به همراه 35 قانونگذار آمریکایی دیگر به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کرده است، درکنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت :
اگر این توافقنامه به اجرا در نیاید، تحریم های آمریکا(علیه ایران) همچنان پابرجاست. آن وقت، این کشورها هستند که باید بین تعامل با اقتصاد ایران یا آمریکا دست به انتخاب بزنند. تصور من این است که بیشتر آنها تعامل با اقتصاد آمریکا را برمی گزینند.
وی در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی عاروتض شوع، 'باراک اوباما' را به فشار و ایجاد اختناق در زمینه گفت وگو درباره توافقنامه ایران متهم کرد و گفت: وی همیشه می گفت قبل از دستیابی به توافق از آن انتقاد نکنید. الان هم که این توافق حاصل شد، می گوید یا این توافق یا جنگ، حرفی که هیچ کس درستی آن را باور ندارد.

مک کارتی به همراه 35 نفر از قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا روز چهارشنبه با 'بنیامین نتانیاهو' دیدار و گفت وگو کرد.
همچنین این روزنامه صهیونیستی به نقل از نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشت: تا کنون 40 نفر از 188 نماینده دمکرات مجلس نمایندگان و 16 نفر از 44 سناتور آمریکایی از توافقنامه هسته ای ایران حمایت کردند.
اوباما برای وتو کردن رای منفی کنگره آمریکا به توافقنامه ایران، دستکم به حمایت 144 نماینده دمکرات مجلس نمایندگان نیاز دارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان